Autor: Fundacja Polska Bezgotówkowa

Zbigniew Wiśniewski, Fot. Fundacja Polska Bezgotówkowa
Bezgotówkowo

Polska Bezgotówkowa o płatnościach w automatach vendingowych

Fundacja Polska Bezgotówkowa (FPB) sprawdziła, ilu Polaków korzysta z automatów sprzedażowych oraz w jaki sposób użytkownicy opłacają w nich swoje zakupy i zamówienia. Wyniki badania pokazały, że 81% ankietowanych korzysta
z parkomatów, a 43% z nich uiszczało w nim opłatę bezgotówkowo. 78% miało okazję skorzystać z kawomatu, a połowa (39%) zapłaciła za kawę cyfrowo. Z biletomatem i automatem z przekąskami oraz napojami miało styczność kolejno 75% i 76% respondentów, a elektronicznie zapłaciło za swoje zamówienie kolejno 46% i 37% z nich – pokazują wyniki badania Maison & Partners przeprowadzonego dla Fundacji Polska Bezgotówkowa w sierpniu 2025 roku.

JST, płatności bezgotówkowe, wirtualny schemat
Bezgotówkowo

Rekord cyfrowych płatności w administracji w 2024 roku

Fundacja Polska Bezgotówkowa wspiera digitalizację urzędów i administracji publicznej. 73% badanych w 2024 r. dokonywało płatności w administracji w formie bezgotówkowej . Oczekiwania mieszkańców wobec urzędów i samorządów rosną szybciej niż kiedykolwiek wcześniej, a cyfryzacja staje się kluczowym elementem rozwoju nie tylko administracji publicznej, ale całego miasta. Polskie samorządy pod wieloma względami wiodą prym w rozwoju cyfrowych usług. W jaki sposób radzą sobie z wyzwaniami cyfryzacji i jakie innowacje wprowadzają w życie? – analiza FPB.

grafika, „Zyskaj więcej” z Fundacją Polska Bezgotówkowa i firmą InPost
Bezgotówkowo

Bezpłatny terminal i darmowe wysyłki od InPost w pakiecie dla przedsiębiorców – kampania „Zyskaj więcej” Fundacji Polska Bezgotówkowa

Fundacja Polska Bezgotówkowa startuje z trzecią odsłoną kampanii „Zyskaj więcej” skierowanej do przedsiębiorców. Właściciele małych i średnich firm, którzy jeszcze nie korzystają z płatności bezgotówkowych, mogą otrzymać terminal płatniczy, terminal w telefonie lub bramkę płatniczą do sklepu online z Programu Fundacji oraz dodatkowo zyskać 30 darmowych wysyłek w maszynach Paczkomat® InPost. Akcja potrwa od 6 października do 7 grudnia 2025 roku, czytamy w informacji prasowej FPB.

Zbigniew Wiśniewski, Fot. Fundacja Polska Bezgotówkowa
Miesięcznik Finansowy BANK 2025/10

Blisko 700 tys. terminali w Programie Polska Bezgotówkowa po 8 latach działania Fundacji

Od początku Programu Polska Bezgotówkowa do 23 września 2025 r. przystąpiło do niego ponad 538 tys. podmiotów, u których łącznie zainstalowano niemal 700 tys. rozwiązań do obsługi płatności cyfrowych. Za pomocą terminali tradycyjnych i terminali w telefonie zrealizowano do tej pory ponad 2,6 mld transakcji płatniczych na łączną kwotę prawie 177 mld zł. Liderami w obrocie i w liczbie transakcji bezgotówkowych są sklepy spożywcze i gastronomia.

Bezgotówkowe Kino Objazdowe – laureat konkursu Europejskich Nagród Promocji Przedsiębiorczości – rusza ponownie w Polskę
Bezgotówkowo

Bezgotówkowe Kino Objazdowe rozpoczyna nową trasę po Polsce

Po wakacyjnej przerwie Bezgotówkowe Kino Objazdowe, którego partnerem strategicznym jest Fundacja Polska Bezgotówkowa, kontynuuje podróż po Polsce. Akcja dociera do przedsiębiorców oraz mieszkańców mniejszych miejscowości, w których na co dzień nie ma kina. Z myślą o właścicielach małych biznesów przygotowano mobilne biuro Fundacji. Można w nim uzyskać szczegółowe informacje na temat płatności cyfrowych oraz dowiedzieć się, jakie programy wsparcia dla małych firm realizuje obecnie Fundacja, czytamy w informacji prasowej.

grafika, Kampania Zyskaj więcej - FBP, MOYA
Bezgotówkowo

Dodatkowe bonusy dla przedsiębiorców w kampanii „Zyskaj więcej” Fundacji Polska Bezgotówkowa

Fundacja Polska Bezgotówkowa (FPB) startuje z drugą odsłoną kampanii „Zyskaj więcej” skierowanej do przedsiębiorców. Właściciele małych i średnich firm, którzy jeszcze nie korzystają z płatności bezgotówkowych, mogą otrzymać terminal płatniczy, terminal w telefonie lub bramkę płatniczą do sklepu online z Programu Fundacji oraz dodatkowo zyskać bony o wartości 300 zł na paliwo do wykorzystania na stacjach paliw MOYA. Akcja potrwa od 4 sierpnia do 5 października 2025 r., poinformowała Fundacja.

grafika III. edycji konkursu Future of Payments
Wydarzenia

Wizjonerzy rynku płatności – zgłoś projekt do III. edycji konkursu Future of Payments

Do konkursu można zgłaszać zarówno osoby fizyczne, firmy, jak również inicjatywy związane z rynkiem płatności bezgotówkowych. Zwycięzców wyłoni Kapituła Konkursowa składająca się z członków Rady Programowej Future of Payments. Wyjątkiem jest nagroda w kategorii „Strefa Partnerów – nagroda publiczności”, przyznana przez uczestników wydarzenia, czytamy w informacji prasowej FPB.

Bezgotówkowo

Future of Payments 2025 już 6 października w Warszawie: Patrząc poza horyzont – wyzwania Cyfrowej Dekady i AI w finansach

Fundacja Polska Bezgotówkowa zaprasza na III edycję jednego z najważniejszych wydarzeń w polskiej branży płatniczej – Future of Payments 2025. W konferencji, która odbędzie się 6 i 7 października udział zapowiedzieli przedstawiciele polskiego sektora bankowego, administracji publicznej, eksperci polskich i międzynarodowych firm technologicznych, fintechów, a także grono zagranicznych mówców, czytamy w informacji prasowej FPB.

Joanna Erdman, prezeska zarządu Fundacji Polska Bezgotówkowa.
Kadry

Zarząd Fundacji Polska Bezgotówkowa powołany na kolejną kadencję

Fundacja Polska Bezgotówkowa informuje, że w dniu 26 czerwca 2025 r. Rada Fundacji podjęła decyzję o kontynuacji prac zarządu na kolejną kadencję. Decyzja Rady Fundacji jest wyrazem zaufania do obecnego zarządu, ale także zapewnia ciągłość strategiczną i operacyjną, pozwalając Fundacji na realizację wypracowanej wcześniej strategii na lata 2025-2028, odpowiadającej na nowe wyzwania i potrzeby rynku oraz interesariuszy.

koszyk zakupowy, worek z napisem cashback
Bezgotówkowo

Ponad ¾ Polaków słyszało o usłudze cashback, a blisko połowa z niej skorzystała

Z najnowszego badania Fundacji Polska Bezgotówkowa wynika, że już 76% respondentów słyszało o rozwiązaniu jakim jest usługa cashback, czyli o możliwości wypłaty gotówki podczas płacenia kartą za zakupy w placówkach handlowych i usługowych. Badanie pokazuje również, że co drugi Polak (49%) skorzystał już z tej formy wypłaty pieniędzy, a najchętniej wybierają to rozwiązanie osoby w wieku 25-34 lata (59%), czytamy w informacji prasowej Fundacji.

„Zyskaj więcej” – współpraca inFaktu i FPB
Bezgotówkowo

Bezpłatny terminal i usługi księgowe za 0 zł przez rok – „Zyskaj więcej” z Programem Polska Bezgotówkowa

Fundacja Polska Bezgotówkowa przygotowała nową ofertę dla polskich przedsiębiorców. Właściciele małych firm, którzy jeszcze nie wdrożyli w swoich punktach płatności bezgotówkowych, mogą otrzymać terminal płatniczy, terminal w telefonie lub bramkę płatniczą do sklepu online z Programu Polska Bezgotówkowa wraz z pakietem księgowości od firmy inFakt za 0 zł na cały rok. Akcja „Zyskaj więcej” trwa od 2 czerwca do 3 sierpnia 2024 roku, poinformowała Fundacja.

cyfryzacja, smartfon, wirtualne ikony e-usług
Bezgotówkowo

Fundacja Polska Bezgotówkowa wspiera integrację systemów płatniczych z usługami publicznymi

W dobie cyfryzacji usług publicznych coraz więcej spraw urzędowych można załatwić bez wychodzenia z domu. Urzędy oraz instytucje publiczne chętnie sięgają po nowoczesne rozwiązania, które zwiększają wygodę obywateli – jednym z najważniejszych kroków w tym kierunku jest rozwój aplikacji mObywatel oraz platformy e-Urząd. Obie te usługi umożliwiają szybkie, bezpieczne i wygodne dokonywanie opłat administracyjnych online, z wykorzystaniem kart płatniczych i BLIKA, przypomina FPB.

Bezgotówkowo

Fundacja Polska Bezgotówkowa z nową strategią do 2028 roku

Fundacja Polska Bezgotówkowa wsparła cyfryzację ponad pół miliona przedsiębiorców i ponad trzech tysięcy urzędów, dostarczając im rozwiązania płatnicze. W ciągu ponad 7 lat działalności, ekosystem terminali płatniczych w Polsce powiększył się ponad dwukrotnie, a udział płatności bezgotówkowych w sklepach i punktach usługowych sięgnął niemal 70%. W 2025 roku Program Polska Bezgotówkowa rozpoczął już trzecią edycję, która będzie wzmocniona o eCommerce i potrwa do 2028 roku, poinformowała FPB.

Bezgotówkowo

Fundacja Polska Bezgotówkowa przyśpiesza cyfryzację urzędów i sektora publicznego

Fundacja Polska Bezgotówkowa od ponad 7 lat wspiera instytucje sektora publicznego w rozwoju cyfrowym oraz wzmacnianiu innowacyjności usług publicznych i administracyjnych. Ze wsparcia Fundacji, od początku jej istnienia, skorzystało już ponad 3 tys. instytucji publicznych i samorządowych, co przełożyło się na sfinansowanie ponad 16 tys. terminali, a ponad 8,5 tys. z nich zostało umieszczonych bezpośrednio w urzędach, poinformowała FPB.

STRONA 1 Z 11