Aplikacja podpowie, kiedy i gdzie bezpiecznie można zrobić zakupy
Mastercard udostępnił KiedyDoSklepu.pl – narzędzie, które na podstawie analizy trendów zakupowych pozwala określić, jaki ruch panuje w sklepach spożywczych na terenie Polski w różnych porach dnia i tygodnia.
Dzięki temu konsumenci mogą zaplanować zakupy na czas, kiedy łatwiej będzie im utrzymać fizyczny dystans w stosunku do innych klientów, zalecany w czasie trwającej pandemii koronawirusa.
KiedyDoSklepu.pl pozwala skorzystać z kilku filtrów, dzięki którym użytkownik może sprofilować swoje zapytanie.
Wystarczy wpisać kod pocztowy, typ sklepu spożywczego i dzień tygodnia. W ten sposób konsumenci z całej Polski mogą sprawdzić spodziewany ruch w wybranym rodzaju sklepu o danej porze dnia i tygodnia, aby zdecydować, kiedy najlepiej wybrać się na zakupy, jeśli chcą zadbać o komfort i bezpieczeństwo swoje, innych kupujących i pracowników sklepu.
Optymalna pora na zakupy
Analizy trendów zakupowych na potrzeby narzędzia KiedyDoSklepu.pl są aktualizowane w cyklu tygodniowym, dzięki czemu konsumenci mogą planować wizytę w sklepie na podstawie aktualnych informacji z kilku ostatnich dni.
Nowe narzędzie od Mastercard wykorzystuje informacje na temat trendów w wydatkach konsumenckich, które są agregowane i anonimizowane zgodnie z zasadami bezpiecznego przetwarzania danych, stosowanymi przez Mastercard.
„Gdy w październiku 2019 r. ogłosiliśmy nasze zasady odpowiedzialnego przetwarzania danych, podkreślaliśmy, że innowacyjne rozwiązania w tym obszarze powinny przynosić korzyści ich posiadaczom, czyli konsumentom. KiedyDoSklepu.pl jest przykładem takiego właśnie podejścia. Sporządzając analizy trendów zakupowych, dajemy konsumentom zupełnie nowe możliwości. W tym przypadku mogą oni wybrać optymalną porę na codzienne zakupy, dbając w ten sposób o swój komfort i bezpieczeństwo” – mówi Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny na Polskę, Czechy i Słowację, Mastercard Europe.
Korzyści nie tylko dla klientów
KiedyDoSklepu.pl od Mastercard jest przykładem tego, w jaki sposób wgląd w trendy zakupowe może pomóc w podejmowaniu lepszych decyzji biznesowych.
Mastercard jest partnerem dla instytucji takich jak sieci handlowe czy administracja publiczna i samorządy, które dzięki odkrywaniu zależności i trendów w wydatkach mogą lepiej zrozumieć zachowania konsumentów i trafniej odpowiadać na ich potrzeby.
Na przykład narzędzie KiedyDoSklepu.pl może pomóc menedżerom sklepów spożywczych lepiej zaplanować wykorzystanie zasobów ludzkich, a także środków służących do ochrony zdrowia zarówno ich klientów, jak i pracowników.