Allianz Partners na rynku ubezpieczeniowym w Europie strategicznym partnerem chińskiego giganta motoryzacyjnego

Chery jest liderem chińskiego eksportu samochodów od 22 lat i numerem jeden wśród zagranicznych sprzedawców chińskich samochodów w 2024 roku.
Zgodnie z umową, Chery będzie współpracować z Allianz Partners jako partner i opracowywać programy ubezpieczeń oraz usług, obejmujące ubezpieczenie OC, AC, pomoc drogową (RSA) oraz rozszerzenie gwarancji na nowe/używane pojazdy i akumulatory (EXW), a także usługi dodatkowe dla sprzedaży aut i flot komercyjnych Chery w Europie.
Partnerstwo obejmie ponadto inicjatywy związane z optymalizacją TCO (całkowitego kosztu posiadania), projekty z zakresu ESG, łączności danych oraz rozwiązań pochodnych, takich jak ubezpieczenie oparte na użytkowaniu (UBI), mobilność jako usługa (MaaS) czy ochrona cybernetyczna.
Partnerzy zamierzają tworzyć i wdrażać innowacyjne produkty ubezpieczeniowe oraz usługowe na kluczowych rynkach europejskich, w tym we Włoszech, w Polsce i Hiszpanii, gdzie Allianz i Chery już współpracują w zakresie ubezpieczeń komunikacyjnych i pomocy drogowej.
Dodatkowe nowe rynki, na których Chery prowadzi działalność operacyjną, takie jak Belgia, Francja, Niemcy i Holandia, będą wspólnie oceniane i rozpatrywane pod kątem potencjalnej ekspansji w 2025 roku i późniejszych latach.
Czytaj także: Bankowość i Finanse | Makroekonomia | Unia Europejska a kraje grupy BRICS
Allianz Partners i Chery International – partnerstwo na rzecz bezpieczeństwa klientów
– Jesteśmy podekscytowani możliwością wsparcia Chery, lidera chińskiego eksportu samochodów, w międzynarodowej ekspansji. To partnerstwo świadczy o wysokim uznaniu dla marki Allianz wśród chińskich producentów OEM i podkreśla nasze zaangażowanie na rzecz globalnych graczy w obszarze mobilności.
Dzięki naszemu doświadczeniu w zakresie usług ubezpieczeniowych i assistance, oferujemy kompleksowe rozwiązania, które zapewniają spokój i bezpieczeństwo klientom, a także wspomagają rozwój marki Chery w Europie – skomentował Jean-Marc Pailhol, dyrektor ds. Globalnych Partnerstw Strategicznych oraz członek zarządu Allianz Partners.
– Nasze partnerstwo znacznie wzmocniło doświadczenie użytkowników, stanowiąc silną podstawę do rozwoju marki Chery na rynku europejskim. W pełni odzwierciedla ono wspólne zaangażowanie w podejście zorientowane na użytkownika oraz ciągłą innowację w modelach usługowych.
W 2025 roku Chery International, we współpracy z partnerami, wykorzysta strategiczne możliwości wynikające z szybkiego rozwoju rynku pojazdów elektrycznych w celu dokonania dalszej ekspansji w Europie – dodał Charlie Zhang, wiceprezes wykonawczy Chery International.
Czytaj także: Chiny nakładają cła odwetowe na USA
Plany globalnego rozwoju chińskiego producenta
Spółka zamierza wykorzystać dynamikę rozwoju i sukces submarek OMODA i JAECOO jako główną siłę napędową w realizacji globalnej strategii oraz ekspansji na rynkach międzynarodowych.
W tym celu planuje dalsze prace nad rodzinną marką Chery oraz cenioną marką premium EXLANTIX. Powstały one w oparciu o zaawansowany system badań technicznych Chery Group i zdobyły szerokie uznanie za niezwykłą wydajność oraz nowoczesny design.
Strategiczne partnerstwo stanowi kamień milowy zarówno dla Allianz Partners, jak i Chery International. Obie firmy zobowiązały się do podejmowania wyzwań związanych z ewolucją globalnego krajobrazu mobilności i rozwiązań ubezpieczeniowych.