Aktualności

selfie
Bezgotówkowo

mPay: pierwsza w Polsce niebankowa aplikacja do płatności mobilnych z weryfikacją biometryczną

mPay to pierwszy na rynku, niebankowy podmiot, który umożliwia swoim klientom potwierdzanie tożsamości poprzez tzw. selfie. Zweryfikowane konto pozwala korzystać z rozszerzonego katalogu pomocnych na co dzień funkcjonalności – dostępnych obecnie, jak również takich, które pojawią się w niedługim czasie jako pionierskie ‒ informuje w wydanym komunikacie Spółka.

Płatność telefonem
Bezgotówkowo

eService dostarczy usługi dla Krajowej Administracji Skarbowej

Krajowa Administracja Skarbowa (KAS) wybrała ofertę eService na obsługę płatności bezgotówkowych dla Służby Celno-Skarbowej. W ramach umowy zawartej 19 sierpnia 2020 r., KAS wydzierżawi 168 nowoczesnych terminali płatniczych, z których dzięki Programowi Wsparcia Obrotu Bezgotówkowego – Polska Bezgotówkowa, przez co najmniej rok będzie korzystać bezpłatnie ‒ poinformowała Spółka.

Rada Przedsiębiorczości
Nieruchomości

Będzie niższy wkład własny? Rada Przedsiębiorczości przedstawia swoje postulaty dotyczące budownictwa mieszkaniowego

Rada Przedsiębiorczości przyjęła stanowisko w sprawie konieczności uruchomienia rządowego wsparcia dla budownictwa mieszkaniowego. Powinien on przybrać formę programu finansowanych przez BGK gwarancji dla banków, który pozwoliłby obniżyć poziom wkładu własnego dla osób biorących kredyt hipoteczny na swoje pierwsze mieszkanie.

Logo BLIK
Bezgotówkowo

BLIK zyskuje na popularności w czasie pandemii: liczba transakcji wzrosła do 97,4 mln w II kw. 2020 r.

Polski Standard Płatności (PSP) odnotował wzrost liczby transakcji BLIK-iem niemal we wszystkich kanałach – łącznie do 97,4 mln w II kw. 2020 r. wobec ok. 50 mln zanotowanych w II kw. 2019 r. Najpopularniejszym kanałem pozostają płatności w internecie, których liczba wzrosła do 73 mln wobec 35 mln w II kw. 2019 r., poinformował prezes PSP – operatora BLIK-a – Dariusz Mazurkiewicz.

Haker
Cyberbezpieczeństwo

Banki liderami w obszarze bezpieczeństwa, ale Polacy wciąż zbyt beztroscy w cyberprzestrzeni

Podczas lockdownu wprowadzonego w połowie marca br. z powodu pandemii COVID-19, Polacy spośród najpopularniejszych usług elektronicznych, zdecydowanie najczęściej korzystali z bankowości (79%). Ponadto, 87% Polaków dokonując operacji bankowych, czuło się bezpiecznie, a 61% to właśnie banki, na tle innych branż, wskazało jako liderów cyberbezpieczeństwa. Niestety, wciąż ponad 70% z klientów banków nie poczuwa się do odpowiedzialności za bezpieczeństwo transakcji dokonywanych w sieci. Z drugiej jednak strony 65% ankietowanych dopuszcza możliwość dodatkowych opłat bankowych, które wpłyną na podniesienie poziomu bezpieczeństwa konta elektronicznego – to część wniosków z badania „Postawy Polaków wobec cyberbezpieczeństwa 2020”, opublikowanych przez Warszawski Instytut Bankowości (WIB) i Związek Banków Polskich (ZBP).

Kobieta w maseczce pracująca w biurze
Rynek pracy

Kolejny miesiąc pandemii koronawirusa: jaka sytuacja na rynku pracy? Raport PARP

Stopa bezrobocia rejestrowanego w Polsce w czerwcu 2020 r. wyniosła 6,1 proc. i w porównaniu z poprzednim miesiącem wzrosła jedynie o 0,1 p.p. Jak wynika z raportu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości „Rynek pracy, edukacja, kompetencje. Aktualne trendy i wyniki badań. Lipiec 2020”, dało się nawet zauważyć wzrost przeciętnego zatrudnienia w sektorze przedsiębiorstw o 0,2 p.p.

STRONA 1110 Z 2549