Aion Bank będzie przejmował część wierzytelności PayPo

Aion Bank będzie przejmował część wierzytelności PayPo
Fot. PayPo
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
PayPo – podpisał umowę z Aion Bank SA/NV, na mocy której bank będzie kupował część portfeli wierzytelności klientów fintechu. Użytkownicy PayPo nie odczują żadnych zmian z tym związanych - realizacja i spłaty zakupów odbywać się będą na tych samych zasadach co wcześniej.

We wrześniu Aion Bank SA/NV podpisał umowę z PayPo, na mocy której stał się bankiem finansującym akcję kredytową fintechu (bez przejęcia ryzyka kredytowego).  Dzięki temu spółka PayPo zyska dodatkowe finansowanie na rozwój swojej działalności i rozszerzenie skali dostępności usług BNPL (buy now, pay later) nie tylko na rynku e-commerce, ale także w sklepach tradycyjnych.

Jak informuje spółka pozwoli jej to na wprowadzenie innowacji, szybszy wzrost w Rumunii, utrzymanie stabilności finansowej i osiągnięcie zrównoważonego wzrostu w długim okresie.

Klienci nie odczują zmian

Konsumenci, którzy na co dzień korzystają z  PayPo, nie odczują żadnych bezpośrednich skutków tej współpracy. Transakcje dalej odbywać się będą za pośrednictwem PayPo, a warunki umowy, na podstawie której są realizowane, pozostaną bez zmian. Również spłaty należności będą odbywać się na tych samych zasadach, co dotychczas.

Jak wynika z danych spółki Polacy płacą za pośrednictwem PayPo już co 4 sekundy, a liczba aktywnych użytkowników wynosi 1,5 mln osób.

PayPo w 2022 roku obsłużył 8 mln transakcji, na łączną kwotę 2,1 mld zł.

Kancelaria GESSEL była wyłącznym doradcą prawnym i podatkowym PayPo w transakcji z Aion.

O Aion Bank:

Aion Bank to cyfrowy bank i instytucja kredytowa działająca na podstawie belgijskiej licencji bankowej. Aion współpracuje również z dostawcą usług bankowych Vodeno, aby oferować pełen pakiet embedded banking w Europie. Aion Bank jest wspierany przez globalną firmę private equity Warburg Pincus LLC.

O PayPo:

PayPo oferuje usługi BNPL ( buy now, pay later) w Polsce adresowanych do sklepów internetowych. Działa na rynku od 2016 roku – z rozwiązania firmy można skorzystać aktualnie w ponad 25 tys. sklepów online, w tym m.in. CCC, Modivo, eobuwie.pl, Reserved czy Media Markt.

Źródło: BANK.pl