AI pomoże ubezpieczonemu wezwać moto assistance za pomocą zdjęcia tablic rejestracyjnych samochodu

AI pomoże ubezpieczonemu wezwać moto assistance za pomocą zdjęcia tablic rejestracyjnych samochodu
Fot. stock.adobe.com / hedgehog94
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Global Assistance Polska we współpracy ze spółką technologiczną Beesafe automatyzuje sposób wezwania moto assistance. Wystarczy zdjęcie tablic rejestracyjnych uszkodzonego auta i numer telefonu klienta. Resztą zajmie się sztuczna inteligencja (AI), czytamy w komunikacie prasowym Firmy.

Usługa jest już dostępna dla klientów Compensy. Nowe rozwiązanie Global Assistance Polska umożliwia szybkie zgłoszenie kolizji, wypadku lub innych zdarzeń drogowych, minimalizując czas potrzebny na rejestrację i przyspiesza wysłanie pomocy na miejsce.

Klient nie musi ręcznie wprowadzać numeru polisy, VIN, ani innych danych – system automatycznie wczytuje niezbędne informacje. Nie musi też znać numeru telefonu do asystora.

Wystarczy, że wzywający pomoc prześle zdjęcie tablic rejestracyjnych pojazdu oraz numer telefonu przez formularz online dostępny na stronie partnera lub w jego aplikacji mobilnej. Resztą zajmie się zajmie się sztuczna inteligencja.

Czytaj także: Ponad 2/3 Polaków obawia się, że odszkodowanie nie pokryje kosztów remontu po szkodzie

AI identyfikuje i lokalizuje ubezpieczonego klienta

Wspierana przez AI automatyczna ścieżka zgłoszenia wykorzystuje technologię rozpoznawania zdjęć i metadanych. Algorytm odczytuje numer rejestracyjny pojazdu, natomiast lokalizacja zostaje pobrane z metadanych EXIF przesłanego zdjęcia.

Po przekazaniu danych sprawa jest automatycznie rejestrowana w systemie w oparciu o bazę danych ubezpieczeń, a klient błyskawicznie otrzymuje informacje zwrotną z numerem zgłoszenia.

„Inwestujemy w technologie, które realnie wpływają na komfort naszych partnerów i ich klientów oraz na efektywność procesów. Automatyczna ścieżka rejestracji zgłoszeń to kolejne nasze wdrożenie – obok Modułu Śledzenia Szkody – które usprawnia obsługę i zapewnia docelowym klientom poczucie bezpieczeństwa” – mówi Michał Makarczyk, prezes Global Assistance Polska.

Czytaj także: W jaki sposób ubezpieczają się klienci firm leasingowych?

Wykorzystanie możliwości AI na rynku ubezpieczeń

Automatyczna ścieżka zgłoszeń jest autorskim rozwiązaniem Global Assistance Polska. Powstało ono we współpracy ze spółką technologiczną Beesafe, która staje się centrum eksperckim,  m.in. w obszarze AI, dla spółek Vienna Insurance Group.

„AI staje się naszą specjalnością i doskonale rozumiemy, jakie ogromne możliwości daje ta technologia. To kolejne wdrożenie z wykorzystaniem AI, zaraz po rozwiązaniu dla kanału brokerskiego Compensy, które uruchomiliśmy w tym roku” – mówi Rafał Mosionek, wiceprezes Compensy i CEO Beesafe.

Compensa jest pierwszym ubezpieczycielem na polskim rynku, którego klienci mogą wezwać pomoc na drodze z wykorzystaniem rozwiązania Global Assistance Polska.

Asystor prowadzi pracę nad jego wdrożeniem w InterRisk. Z uwagi na potencjał rozwiązania GAP jest otwarty na współpracę z innymi ubezpieczycielami, brokerami, firmami leasingowymi czy  flotami firmowymi.

„AI fundamentalnie zmienia sposób obsługi klienta w ubezpieczeniach, szczególnie w obszarze assistance. Automatyzacja zgłoszeń to praktyczne rozwiązanie, które realnie przekłada się na szybkość i jakość pomocy udzielanej naszym klientom. Jestem przekonany, że tego typu innowacje wkrótce staną się standardem rynkowym, przynosząc wymierne korzyści wszystkim użytkownikom – mówi Łukasz Kamiński, menadżer ds. projektów i innowacji w Global Assistance Polska.

Czytaj także: Polska Izba Ubezpieczeń wraz z Policją o Dniu Ubezpieczenia Samochodu

Źródło: Global Assistance Polska