Aegon: wystartowała aplikacja do zdalnej sprzedaży ubezpieczeń na życie
Dzięki aplikacji klienci ubezpieczyciela mogą zdalnie złożyć wniosek i podpisać umowę ubezpieczenia na życie. Nie muszą drukować dokumentów oraz podpisywać ich fizycznie. Cały proces odbywa się cyfrowo, łącznie z podpisem pod ankietą medyczną.
Wdrażane przez ubezpieczyciela rozwiązanie jest zintegrowane z aplikacją sprzedażową towarzystwa. Klient, po tym jak razem z agentem wypełni wniosek (np. łącząc się z nim podczas wideokonferencji), dostaje mail z kompletem dokumentów oraz opcją złożenia podpisu cyfrowo przez aplikację Mój Aegon. Dzięki rozwiązaniu agent ma pewność, że złożony wniosek jest poprawny i kompletny. Prawie 60 proc. czasu pracy agenta od momentu złożenia wniosku do przesłania go do ubezpieczyciela to proces sprawdzania dokumentów papierowych i uzupełniania braków. Przy korzystaniu z aplikacji Mój Aegon problem znika, bo klient działa w pełni cyfrowym procesie.
Czytaj także: Aegon oraz Signal Iduna łączą siły i przygotowują wspólną ofertę grupowych ubezpieczeń na życie >>>
Dzięki realizacji całego procesu online agent ma pełną kontrolę nad przebiegiem sprzedaży ubezpieczenia.
– Kluczowe elementy tego procesu związane z potwierdzeniem tożsamości, czy podpisaniem dokumentów przez klienta mogą teraz być wykonane sprawniej, nawet w trakcie jednego kontaktu z klientem. Nasze rozwiązanie pomoże współpracującym z nami pośrednikom zwiększyć efektywność i koncentrować się na najważniejszym aspekcie ich pracy – rozmowie z klientami. Nie byłoby to możliwe bez zapoczątkowanej znacznie wcześniej digitalizacji naszych procesów. Najpierw bowiem powstała nowoczesna aplikacja sprzedażowa Salsa, która prowadzi agenta i klienta przez wszystkie etapy procesu sprzedaży: analizę potrzeb, rekomendację adekwatnego produktu i zebranie informacji koniecznych do wystawienia polisy. Obecnie rozszerzyliśmy ten proces o zdalne potwierdzanie tożsamości i elektroniczny podpis klienta – mówi Jan Zimowicz, członek zarządu Aegon Polska.
Uwierzytelnienie tożsamości oparte jest na usłudze mojeID, rozwiązaniu zaprojektowanym przez KIR. System umożliwia identyfikację i logowanie się na platformie Mój Aegon za pomocą danych posiadanych przez dostawców tożsamości uczestniczących w mojeID, obecnie danych bankowych. Klient po wejściu do serwisu mojeID wybiera swój bank, następnie jest przekierowywany do witryny bankowej, gdzie po zalogowaniu i udzieleniu zgody bank potwierdza jego tożsamość, po czym klient wraca do aplikacji Mój Aegon. Co ważne, bank nie śledzi aktywności klienta poza systemem bankowym, a ubezpieczyciel nie zna danych logowania na rachunek osobisty klienta.
Całkowity digital
Obecne wdrożenie to tylko element docelowego serwisu. Mój Aegon jest projektowany jako wszechstronna platforma do kontaktu i obsługi klienta, a także archiwizacji dokumentów. Za pośrednictwem serwisu klient może już podpisać umowę, a wkrótce również zrobić zlecenia dotyczące swojej polisy np. zmienić dane osobowe czy ustanowić uposażonego. Na bieżąco może też sprawdzić szczegóły swoich umów, zapoznać się z OWU, regulaminami i innymi istotnymi dokumentami.
– Pandemia była akceleratorem w przenoszeniu naszych codziennych spraw i zwyczajów zakupowych do świata online. W ciągu roku zrobiliśmy postęp, który w normalnych okolicznościach zająłby kilka lat, bo takie są oczekiwania klientów i partnerów. Jako Aegon chcemy być w czołówce cyfrowych firm ubezpieczeniowych, zapewniając naszym partnerom sprzedaży i klientom w pełni zdalny, wygodny i efektywny proces zarówno zawarcia, jak i późniejszej obsługi ubezpieczenia życiowego – dodaje Jan Zimowicz.