50 największych banków w Polsce 2015: Bancassurance ma się dobrze

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

bank.2015.06.foto.087.b.400xO bancassurance, perspektywach rozwoju współpracy firm ubezpieczeniowych i assistance z bankami, trendach produktowych z Tomaszem Frączkiem, prezesem zarządu Mondial Assistance, rozmawiał Jerzy Kurkiewicz.

Jaki wpływ na biznes miały ostatnie rekomendacje dotyczące współpracy banków i ubezpieczycieli?

– Wokół słynnej Rekomendacji U, jeszcze przed jej wprowadzeniem, było bardzo wiele emocji, i to niekoniecznie tych dobrych. Po jej wprowadzeniu wcale nie było lepiej, bo zostawiała duże pole interpretacyjne samemu regulatorowi. Dziś jednak możemy powiedzieć, że mimo dużej pracy operacyjnej, jaką wszystkie strony zaangażowane w bancassurance musiały wykonać – myślę tu o kartach produktów, rewizji umów etc. – w ocenie rekomendacji najbardziej pomylili się ci, którzy wieszczyli niechybny koniec bancassurance w Polsce. Ja, jako reprezentant sektora assistance, muszę powiedzieć, że nasza sytuacja była relatywnie komfortowa. Nasze usługi, zwykle stanowiące wyróżnik i wartość dodaną podstawowej oferty banku, nie były agresywnie sprzedawane przez te instytucje.

Czy banki są istotnym ogniwem sprzedaży ubezpieczeń assistance, czy też to dodatkowy kanał dystrybucji?

– Każda firma assistance chcąca liczyć się na rynku bardzo zabiega o klienta bankowego. Spośród firm posiadających masowe portfele właśnie banki i ubezpieczycieli zalicza się dziś do najważniejszych dla podmiotów sektora usług pomocowych. Z partnerami bankowymi współpracujemy od wielu lat i do tego z wieloma sukcesami, bo na koncie mamy wspó...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI