Prezes UOKiK wydał dwie decyzje wobec PayPal

Prezes UOKiK wydał dwie decyzje wobec PayPal
Tomasz Chróstny. Źródło: UOKiK
Prezes UOKiK wydał dwie decyzje zobowiązujące wobec PayPal - podał Urząd w komunikacie. Kwestionowane praktyki dotyczyły dokonywania zmian w umowie na podstawie nieuczciwej klauzuli modyfikacyjnej i nieprawidłowej formy informowania o zmianach opłat.

„Konsumenci nie powinni być zaskakiwani zmianami w umowach. Zwłaszcza kiedy te zmiany wiążą się z koniecznością poniesienia wyższych kosztów.

W przypadku usług płatniczych ponoszone przez konsumentów opłaty są jednym z podstawowych czynników warunkujących realizację transakcji.

Postanowienia pozwalające na zmianę parametrów umowy są dozwolone, ale powinny być precyzyjne. Powinny umożliwiać konsumentowi przewidzenie zmian kosztów czy zakresu usług już na etapie podpisywania kontraktu” – powiedział cytowany w komunikacie prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

„Klauzula mówiąca o tym, że spółka „… może od czasu do czasu wprowadzać zmiany w (…) umowie” dawała przedsiębiorcy pełną dowolność, a konsumentów narażała na przykre niespodzianki, w tym te natury finansowej” – dodał.

Czytaj także: XI Kongres Prawa Bankowego – o nowych regulacjach unijnych i konsumenckich w bankowości

PayPal Europe zaprzestanie kwestionowanych praktyk

Jak podano, spółka zobowiązała się do zaprzestania tych praktyk oraz zwrotu opłat związanych z ich stosowaniem wraz z rekompensatą.

To nie pierwsze decyzje Prezesa UOKiK wobec PayPal Europe – w ubiegłym roku za stosowanie niedozwolonych klauzul nałożył na spółkę blisko 106,7 mln zł kary.

Czytaj także: 106,69 mln zł kary dla PayPal Europe za niedozwolone klauzule w umowach nałożył UOKiK

Źródło: PAP BIZNES