Najnowsze wydanie tło Najnowsze wydanie miesięcznika BANK
Czytaj więcej
  • Rejestracja
  • Logowanie
  • Newsletter
menu
search
zamknij wyszukiwarkę
logo BANK.pl
PARTNER PORTALU
  • logo Blik
  • Partner Portalu BANK.pl - Związek Banków Polskich
  • Aktualności
  • Konferencje
  • Miesięcznik
  • Edukacja finansowa
  • ESG
  • WIBOR
  • Firma
  • Blogi
  • O nas
zamknij menu
  • Aktualności
  • Konferencje
  • Miesięcznik
  • Edukacja finansowa
  • ESG
  • WIBOR
  • Firma
  • Blogi
  • O nas
Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter Ikona youtube
PARTNER PORTALU
  • logo Blik
  • Partner Portalu BANK.pl - Związek Banków Polskich
Z rynku finansowego

PKO Leasing umocnił pozycję lidera w rekordowym 2023 roku

13.03.2024 10:22 mb | BANK.pl
PKO Leasing umocnił pozycję lidera w rekordowym 2023 roku
Paweł Pach. Źródło: PKO Leasing
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
W 2023 roku Grupa PKO Leasing udzieliła klientom finansowania na 13,6 mld zł, zanotowała 16,6 proc. wzrost r/r i z 13,3 proc. udziału w rynku, utrzymała pewną pozycję lidera branży. Firma, która obchodzi w tym roku 25-lecie, koncentruje się na realizacji celów zapisanych na lata 2023-2025 w strategii „Cyfrowa Era Leasingu 2.0”. Wśród kluczowych obszarów rozwoju PKO Leasing wymienia m.in. dalszą digitalizację usług, w tym realizację cyfrowych projektów wraz z podmiotami Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego, rozbudowę Automarketu, zwiększenie inwestycji w architekturę IT oraz usprawnianie procesów sprzedażowych w tradycyjnych kanałach, poinformował Bank.

Branża leasingowa ma powody do zadowolenia – zeszły rok zamknęła z rekordem 102,5 mld zł udzielonego finansowania. Dynamika wzrostu sektora wyniosła 16,3 proc. r/r.

Grupa PKO Leasing, z 13,3 proc. udziałem w krajowym rynku leasingu w 2023 roku, utrzymała pozycję lidera.

Firma osiągnęła wysoką, zbliżoną do całej branży dynamikę wzrostu na poziomie +16,6 proc. r/r i sfinansowała przedmioty o wartości blisko 13,6 mld zł. W wielu obszarach wyraźnie przekroczyła zakładane cele.

Czytaj także: Bankowość i Finanse | Ochrona Środowiska | Banki zapewniają finansowanie zielonych inwestycji

Dwucyfrowe wzrosty w segmencie leasingu pojazdów

W segmencie nowych i używanych samochodów osobowych Grupa PKO Leasing urosła o ponad 26 proc. r/r, do czego w dużym stopniu przyczyniły się bardzo dobre wyniki w kategorii pojazdów premium.

Firma zanotowała dwucyfrowe wzrosty także w finansowaniu pojazdów innych rodzajów, m.in. ciągników siodłowych (+10,8 proc. r/r) i autobusów (+17,3 proc. r/r), jak również przedmiotów poza kategorią motoryzacyjną.

Ponadrynkowe wzrosty r/r wypracowała np. w finansowaniu maszyn i urządzeń oraz sprzętu IT – odpowiednio +2,1 proc. i +17,1 proc.

– Nasze zeszłoroczne wyniki i całego rynku bardzo mnie cieszą. Stanowią dowód na dobrą kondycję całej branży i proinwestycyjne nastroje wśród klientów, ale też potwierdzają niezachwianą pozycję PKO Leasing jako lidera w swojej kategorii biznesowej.

Dla naszej organizacji ma to szczególne znaczenie, bo w 2024 roku obchodzimy jubileusz 25-lecia działalności. Współtworzymy rynek leasingu w Polsce właściwie od jego początków.

Mamy za sobą lata intensywnego rozwoju i mądre decyzje, które przy silnym wsparciu PKO Banku Polskiego doprowadziły nas do obecnych sukcesów – mówi Paweł Pach, prezes zarządu w PKO Leasing.

– Aktualnie skupiamy się m.in. na realizacji założeń wpisanych w strategię „Cyfrowa Era Leasing 2.0” na lata 2023-2025, co oznacza wspieranie technologią i stabilną kontynuację naszych głównych sprzedażowo obszarów oraz wzmacnianie kompetencji w nowych obszarach – dodaje Paweł Pach.

Czytaj także: Szybko przybywa umów leasingowych z podpisem elektronicznym

Inne artykuły od PKO Leasing:

  • Prognozy dla leasingu samochodów w 2025 roku
  • PKO Leasing przekroczył pół miliarda złotych finansowania z gwarancją InvestEU
  • Elektryki z dotacją tańsze od aut spalinowych?

PKO Leasing: cyfryzacja i ESG – kluczowe kierunki na lata 2023-2025

Cyfrowa transformacja Grupy PKO Leasing ukierunkowana jest m.in. na dalszy rozwój platformy samochodowej Automarket, która w zeszłym roku osiągnęła sprzedaż na poziomie 4,7 tys. samochodów (+25 proc. wzrostu r/r), a także integrację różnych kanałów komunikacji i sprzedaży w modelu omnichannel oraz optymalizację biznesu dzięki inwestycjom w architekturę IT.

Szereg inicjatyw w tych obszarach realizowanych będzie we współpracy z pozostałymi podmiotami Grupy Kapitałowej – przede wszystkim PKO Bankiem Polskim oraz Masterlease.

– Optymalizujemy, upraszczamy i integrujemy procesy sprzedażowe i obsługowe. Wspólnie z PKO Bankiem Polskim oferujemy klientom leasing na samochody w serwisie iPKO. Budujemy rozwiązania omnikanałowe.

Wychodzimy z ofertą Automarketu poza kanał sprzedaży w sieci i akcentujemy swoją obecność w świecie offline, uruchamiając sprzedaż stacjonarną. Oprócz poszerzenia dostępnych kanałów sprzedaży i pracy nad zwiększeniem rozpoznawalności platformy, rozwijamy współpracę z dealerami.

Automarket jest silną marką, zaś jego stały rozwój, wdrażanie kolejnych udogodnień dla naszych klientów, pozwala nam wierzyć, że obecny rok będzie dla Automarketu rekordowy – wylicza Paweł Pach.

– Nieustannie pracujemy też nad ofertą. To ważne, bo finansowanie pewnych kategorii przedmiotów nabiera dużego znaczenia i musimy mieć know-how, żeby poprawiać naszą konkurencyjność.

Poprzez doradztwo oraz dostępność finansowania – również w ramach programów dopłat unijnych – pomagamy klientom sprawnie przeprowadzać ich biznes przez proces energetycznej transformacji. Staramy się wyznaczać w tym zakresie trendy, m.in. oferując tzw. samospłatę inwestycji z oszczędności wygenerowanych dzięki energii ze źródeł odnawialnych, np. słonecznej pozyskiwanej z paneli PV – dodaje.

W roku jubileuszu firma zamierza utrzymać dwucyfrową dynamikę wzrostu i pozycję największej firmy na rynku, a pomóc ma jej w tym m.in. konsekwentne wdrażanie strategicznych projektów technologicznych.

Czytaj także: Platforma Automarket.pl zakończyła rok z 25 procentowym wzrostem sprzedaży

Źródło: PKO Leasing
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Tagi
Automarket.plCyfryzacja / DigitalizacjaESG / Environmental, Social and corporate GovernanceGrupa MasterleaseGrupa PKO LeasingLeasingPaweł PachPKO LeasingSamochody
Autor mb | BANK.pl

Zobacz także

Sektor bankowy i bankowcy elementem systemu odporności państwa polskiego
Rolnik w traktorze
Rolnicy coraz chętniej inwestują
PKO BP logo, rotunda
PKO BP z rosnącym zyskiem netto w I kwartale 2025 roku
ZOBACZ WSZYSTKIE Z TEJ KATEGORII
Partner działu Z rynku finansowego
Fundacja Polska Bezgotówkowa

Rosnący segment zamożnych klientów i zmiany pokoleniowe redefiniują standardy w bankowości prywatnej. To wyzwanie, które wymaga od banków nie tylko nowoczesnych rozwiązań technologicznych, ale także strategicznego podejścia do obsługi klientów. Aby temu sprostać, kluczowe będzie wykorzystanie technologii umożliwiających szybszą, bardziej personalizowaną obsługę oraz zrozumienie wartości i priorytetów nowej generacji milionerów, którzy oczekują od banków nie tylko kompetencji finansowych, ale także partnerskiego podejścia. Zaufanie i lojalność można zbudować tylko poprzez wczesne i trwałe relacje – to będzie fundament sukcesu private bankingu przyszłości

Marta Życińska, dyrektorka generalna polskiego oddziału Mastercard Europe.
Marta Życińska
dyrektor generalna
Mastercard Europe
ZOBACZ WSZYSTKIE
logo Bank
  • O nas
  • Reklama
  • Kontakt
  • Archiwum
  • Newsletter
logo Bank Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter Ikona youtube
logo Miesięcznika Bank Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
© Copyright 2025 Centrum Procesów Bankowych i Informacji
  • Polityka prywatności
  • Pliki cookie
  • Bankiwpolsce.pl
Strona korzysta z plików cookie
Na stronie stosujemy pliki cookie w celu zapewnienie prawidłowego działania, ułatwienia korzystania, a także w celach statystycznych i marketingowych. Wybierając „Zaakceptuj wszystkie” wyrażasz zgodę na stosowanie wszystkich plików cookie. Jeśli chcesz wyrazić zgodę na stosowanie tylko niektórych plików cookie, wybierz „Ustawienia”, skonfiguruj preferencje i wybierz przycisk „Zapisz”. Pamiętaj, że możesz zmienić swoje ustawienia w każdym czasie klikając przycisk „Pliki cookie” w stopce portalu. Szczegółowe informacje o sposobie, w jaki  używamy plików cookie oraz przetwarzamy Twoje dane, a także o przysługujących Ci prawach, odnajdziesz w Polityce prywatności.

Niezbędne: Pliki cookie niezbędne do prawidłowego działania strony internetowej, zapewniające podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony umożliwiające, m.in. wykorzystywanie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie internetowej, czy tez dostęp do jej obszarów wymagających uwierzytelnienia.

Funkcjonalne: Pliki cookie, które pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości strony internetowej na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji podmiotów trzecich.

Analityczne: Pliki cookie wspomagające zebranie anonimowych danych statystycznych i analitycznych związanych z aktywnością użytkowników na stronie internetowej. Pomagają nam analizować liczbowe aspekty ruchu użytkowników na stronie internetowej oraz służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcje ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp.

Marketingowe: Pliki cookie stosowane do analizowania aktywności użytkowników, wyświetlania odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej efektywne dla wydawców
i reklamodawców strony trzeciej.
Niezbędne Zawsze aktywne
Pliki cookie niezbędne do prawidłowego działania strony internetowej, zapewniające podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony umożliwiające, m.in. wykorzystywanie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie internetowej, czy tez dostęp do jej obszarów wymagających uwierzytelnienia.
Funkcjonalne
Pliki cookie, które pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości strony internetowej na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji podmiotów trzecich.
Analityczne
Pliki cookie wspomagające zebranie anonimowych danych statystycznych i analitycznych związanych z aktywnością użytkowników na stronie internetowej. Pomagają nam analizować liczbowe aspekty ruchu użytkowników na stronie internetowej oraz służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcje ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketingowe
Pliki cookie stosowane do analizowania aktywności użytkowników, wyświetlania odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej efektywne dla wydawców i reklamodawców strony trzeciej.
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Ustawienia
{title} {title} {title}