P4, operator sieci Play, sfinalizował zakup UPC Polska za 7 mld zł
„Łączymy dziś największą i najnowocześniejszą sieć mobilną z najszybszym internetem światłowodowym oraz najbogatszą ofertą telewizji i rozrywki. Razem, dzięki utalentowanym i fantastycznym zespołom Play i UPC, zdefiniujemy na nowo konwergencję z korzyścią dla klienta” – powiedział prezes Play Jean Marc Harion, cytowany w komunikacie.
Transakcja nie wymaga od dotychczasowych klientów żadnych działań
Transakcja nie wymaga od dotychczasowych klientów obu podmiotów żadnych działań. Umowy zawarte przez klientów z operatorami pozostają w mocy i nie wymagają podpisywania aneksów, podkreślono w informacji.
Wcześniej w marcu Komisja Europejska wyraziła zgodę na nabycie przez P4 (Play) spółki UPC Polska, stwierdzając, że nabycie nie budzi zastrzeżeń dotyczących konkurencji.
Czytaj także: Play otrzymał zgodę Komisji Europejskiej na nabycie UPC Polska >>>
Nowe możliwości w obszarze usług
Play ocenia, że nabycie UPC Polska – największej pod względem przychodów spółki Liberty Global w Europie Środkowo-Wschodniej – otwiera nowe możliwości w obszarze usług konwergentnych dedykowanych klientom indywidualnym i biznesowym na polskim rynku. Transakcja realizuje także chęć przyspieszenia inwestycji w sieci światłowodowe oraz przyczynia się do wdrożenia wizji i ambicji spółki w zakresie inwestowania w najnowocześniejsze sieci, usługi mobilne oraz szerokopasmowe.
UPC Polska, wchodzący w skład grupy Liberty Global, jest dostawcą cyfrowych usług kablowych: telewizji, szerokopasmowego internetu i telefonii dla klientów indywidualnych i biznesowych. Na koniec 2021 r. UPC Polska miało 1,57 mln klientów z 3,35 mln abonamentów cyfrowych.
Play jest czołowym operatorem telefonii komórkowej w Polsce.