Jeden mBank od 25 listopada
25 listopada 2013 r. BRE Bank i MultiBank zmienią nazwę na mBank. Trwa akcja informacyjna w tej sprawie, skierowana do klientów Grupy BRE. Marka mBanku będzie wykorzystywana w całej działalności banku, na wszystkich rynkach. Bez zmian pozostanie oferta, model obsługi klientów, numery rachunków bankowych, a także systemy transakcyjne.
Zgodnie z wcześniejszymi informacjami, 25 listopada br. BRE Bank i MultiBank zmienią nazwę na mBank. Nazwa ta będzie wykorzystywana w całej działalności banku, na wszystkich rynkach. Będzie to też nazwa zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców. Do końca roku zostanie ona również zastosowana w nazewnictwie spółek zależnych Grupy.
Zmiany nie wymagają zaangażowania klientów – wizyty w placówce, ani innej formy kontaktu z bankiem. Nie zmieniają się zapisy w obowiązujących dotychczas umowach, nie ma też konieczności podpisywania kolejnych dokumentów. Do dyspozycji klientów pozostają eksperci w tych samych placówkach banku.
Modyfikacji nie podlega też oferta, a także numery rachunków, zasady prowadzenia kont oraz warunki umów produktów i usług, numery telefonów, adresy oddziałów banku, jak również sposób kontaktu z doradcą i jego dostępność dla klienta.
Zmiany w serwisach internetowych
Od 25 listopada informacje na temat oferty banku – dostępne do tej pory w internecie na stronach mBanku, MultiBanku i BRE Banku, umieszczone będą pod jednym, wspólnym adresem: www.mbank.pl.
Dotychczasowe treści ze stron MultiBanku będzie można znaleźć na stronie: www.mbank.pl/multi. Dla ułatwienia, produkty i usługi oferowane wcześniej przez MultiBank, zostaną oznaczone logo mBanku z dopiskiem „dawny MultiBank”. Logowanie do systemu transakcyjnego będzie możliwe poprzez stronę mBanku lub za pośrednictwem adresu bezpośredniego: https://moj.multibank.pl, który nie ulegnie zmianie. Zgodnie z założeniem, że rebranding powinien być jak najmniej odczuwalny dla klientów, w pierwszym etapie nie jest planowana migracja klientów MultiBanku do nowego serwisu trasnakcyjengo.
Również dotychczasowa strona internetowa BRE Banku, a także BRE Private Banking & Wealth Management, zostanie włączona w strukturę serwisu mBanku (zakładki: „MSP i Korporacje” lub „Private Banking”). Klienci korporacyjni nadal będą korzystać ze znanego im serwisu transakcyjnego, który zyska nową nazwę – mBank CompanyNet (zamiast iBRE). Zmianie ulegnie też szata graficzna oraz adres strony logowania do systemu na: https://www.companynet.mBank.pl. Do serwisu będzie można się także zalogować poprzez stronę internetową mBanku.
Zmiany w sieci oddziałów
Dotychczasowe oddziały MultiBanku i BRE Banku zyskają nowe logo. Zakończenie rebrandingu sieci placówek planowane jest na koniec I kw. 2014 r. Docelowo placówki detaliczne i korporacyjne banku zostaną połączone. Proces ten zakończy się w 2018 r. i dla klientów korporacyjnych oznaczać będzie zwiększenie sieci oddziałów.
Rebranding w skrócie
Rebranding w Grupie BRE ma na celu lepsze wykorzystanie jej potencjału oraz optymalizację kosztów.
Wybór marki mBank podyktowany był jej wartością, wysoką rozpoznawalnością i potencjałem wzrostu. mBank został wprowadzony na rynek polski w 2000 roku, a od sześciu lat z powodzeniem funkcjonuje w Czechach i na Słowacji (rebranding w tych krajach planowany jest na początku 2014 r.).
Proces rebrandingu w Grupie BRE rozpoczął się w czerwcu tego roku, kiedy to mBank zyskał nowy logotyp oraz innowacyjny system transakcyjny (określany mianem „nowego mBanku”) oraz odmieniony serwis informacyjny.
Informacje dla klientów na temat procesu rebrandingu dostępne są w specjalnym serwisie informacyjnym pod adresem: www.brebank.pl/jedenbank.
mBank synonimem innowacji
Warto dodać, że mBank jest liderem innowacji. W październiku 2013 r. w globalnym konkursie Efma „Distribution and Marketing Innovation Awards”, w którym nagradzane są najlepsze projekty bankowe na świecie, mBank wyprzedził 158 banków z 54 krajów na pięciu kontynentach. Głosujący w plebiscycie bankowcy, reprezentujący organizację zrzeszającą ponad 3,3 tys. globalnych firm, uznali go za najlepszy bank on-line i mobilny („Digital and Mobile Excellence”), a także przyznali mu statuetkę dla instytucji, która radykalnie zmienia oblicze globalnej bankowości („The Most Disruptive Innovation”).
To nie pierwsze wyróżnienie dla flagowej innowacji mBanku – nowego serwisu transakcyjnego. Projekt doceniono w tym roku na konferencjach Finovate w Londynie i Nowym Jorku, gdzie dwukrotnie przyznano bankowi statuetkę „Best of Show”.
Poniżej grafika prezentuje logotypy w kilku wersjach, które mBank stosować będzie od 25 listopada 2013 r.
Emilia Kasperczak
Specjalista ds. PR
BRE Bank, marka MultiBank
Krzysztof Olszewski
Rzecznik prasowy Grupy BRE Banku
BRE Bank