Sukces aplikacji KIR w Totalizatorze Sportowym, 87 procent potwierdzeń tożsamości w kanale internetowym przy użyciu mojeID

Sukces aplikacji KIR w Totalizatorze Sportowym, 87 procent potwierdzeń tożsamości w kanale internetowym przy użyciu mojeID
Źródło: Totalizator Sportowy
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Dzięki zdalnemu dostępowi do platform gier losowych Totalizatora Sportowego udało się firmie utrzymać wysokie przychody mimo trwającej pandemii - mówił Olgierd Cieślik, Prezes Zarządu Totalizatora Sportowego podczas konferencji prasowej prezentującej wyniki wdrożenia dla klientów lotto.pl usługi mojeID, która umożliwia zdalne uwierzytelnienie klienta.

#OlgierdCieślik: Szczęście jest do osiągnięcia nie tylko a w kanale naziemnym, ale i w internetowym #KIR @totalizator_sp

Jest to kolejne wdrożenie realizowane przez Krajową Izbę Rozliczeniową dla Totalizatora Sportowego. W maju usługę mojeID uruchomiono w Total Casino – jedynym legalnym kasynie internetowym w Polsce.

Branża gier losowych to kolejny – po energetyce, medycynie czy ubezpieczeniach – obszar, w którym klienci mogą potwierdzać swoją tożsamość za pomocą usługi mojeID.

Jak podkreślił  Olgierd Cieślik, aż 87 procent osób korzystających z weryfikacji tożsamości online w lotto.pl używało do tego celu aplikacji mojeID, od momentu wprowadzenia tej możliwości w Totalizatorze Sportowym.

Uczestniczący w konferencji Piotr Alicki, Prezes Zarządu KIR  przypomniał, że w tej chwili usługę mojeID oferują 3 duże banki komercyjne oraz oba zrzeszenia banków spółdzielczych. 

Jak zauważył grupa klientów tych banków nie stanowi 87 procent ogólnej liczby klientów banków. Jeśli więc do grona firm oferujących weryfikację po przez mojeID dołączą kolejne banki to odsetek osób w ten sposób potwierdzających swoją tożsamość na platformach Totalizatora Sportowego wzrośnie jeszcze bardziej.

Prezes KIR dał do zrozumienia, że w najbliższych tygodniach tę usługę zaczną oferować następne banki.

Prezes Olgierd Cieślik powiedział, że w 2018 roku firma wprowadziła możliwość zdalnej weryfikacji tożsamości.

Najpierw skanowano dowody tożsamości, potem pojawiła się identyfikacja po przez zdjęcie twarzy klienta lub rozpoznawanie odcisków palców. Zwieńczeniem metod weryfikacji jest wprowadzenie usługi mojeID.

Fakt, że w lotto.pl aż 87 procent weryfikacji następuje dzięki tej usłudze KIR, świadczy o trafności podjętej decyzji.

Prezes Totalizatora Sportowego zaznaczył, że już 528 tysiące klientów może się zdalnie logować na platformach firmy. W kanale lotto.pl zawarto zdalnie 142 mln zakładów. I co ciekawe kilka dni temu została trafiona szóstka przez osobę, która w ten sposób kupiła los. Wygrana wyniosła  12,5 mln złotych.

Szczęście jest do osiągnięcia nie tylko a w kanale naziemnym, ale i w internetowym  – zauważył Olgierd Cieślik.

Dodał, że rosnące przychody Totalizatora Sportowego przekładają się na wpływy do skarbu państwa – tylko z kanału internetowego do fiskusa trafiło 168 mln złotych podatków za okres od stycznia do  sierpnia 2020. Podczas gdy w całym roku 2019  były to 122 mln złotych.

10 procent wpływów ze sprzedaży online produktów lotto.pl jest przeznaczanych na walkę z koronawirusem i jego skutkami – dodał Olgierd Cieślik.

Źródło: alebank