Profil zaufany: klienci 125 kolejnych banków spółdzielczych z dostępem do e-administracji
„To ważny etap w rozwoju polskiej e-administracji. Klientami banków spółdzielczych są bowiem często osoby z mniejszych miejscowości, które właśnie zyskują dużo łatwiejszy dostęp do e-usług” – powiedział minister cyfryzacji Marek Zagórski, cytowany w komunikacie.
„Do tej pory podłączyliśmy 313 placówek. W sumie będzie ich 500. Tym samym około 1,5 miliona ich klientów m.in. bez wychodzenia z domu będzie mogło założyć profil zaufany” – dodał.
Czytaj także: Jak najszybciej założyć profil zaufany z bankiem spółdzielczym?
Do węzła krajowego dołączyły m.in. banki spółdzielcze w Koninie, Koronowie, Kostrzynie, Strykowie, Pruszczu Pomorskim, Wolinie, Toruniu, Tczewie, ale i we Wronkach czy Żurominie.
Czym jest węzeł krajowy?
Węzeł krajowy to możliwość wygodnego dostępu do portali publicznych i e-usług świadczonych przez administrację za pomocą jednego – bankowego – hasła i loginu. Na początku lipca rozpoczęto proces przyłączania do węzła krajowego banków spółdzielczych.
Dzięki integracji banków spółdzielczych z węzłem krajowym ich klienci będą mieli też możliwość logowania się swoimi loginami bankowymi do serwisów takich jak np. Internetowe Konto Pacjenta, konta Mój GOV czy PUE ZUS. Wystarczy, że po przeniesieniu na stronę logowania klikną w ikonkę swojego banku i zalogują się swoim hasłem – dokładnie tak samo, jak w przypadku logowania do systemu bankowości elektronicznej.
Oznacza to, że ich login i hasło z banku wystarczą, by załatwiać online sprawy urzędowe. Osobom, które będą chciały skorzystać z tej możliwości, a nie mają jeszcze profilu zaufanego będzie on zakładany zdalnie w trakcie realizacji dowolnej usługi publicznej, bez konieczności podejmowania dodatkowych działań, podało MC.
Z profilu zaufanego korzysta z już ponad 7,78 mln Polaków.