Na marginesie FTBS – technologia szansą rozwoju

Na marginesie FTBS – technologia szansą rozwoju
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Czwarte już webinarium w ramach tegorocznej edycji Forum Technologii Bankowości Spółdzielczej (10.06.2020 r.) koncentrowało się na wkładzie technologii w rozwój biznesu i optymalizacji kosztów jego prowadzenia.

#MaciejMałek: Optymalizacja kosztów i realizacja czynności w czasie rzeczywistym, bez osobistej wizyty sprawią, że rewolucja cyfrowa stanie się faktem i poprawi warunki życia w małych ośrodkach, likwidując bariery wykluczenia cyfrowego #BankiSpółdzielcze #Cyfryzacja @SGBBank

Nie przypadkiem więc wystąpienie Błażeja Miki, wiceprezesa Zarządu SGB-Banku S.A., odpowiadającego za obszar technologii w Banku i koordynującego prace wdrożeniowe w ramach Grupy oraz współpracę w tym zakresie ze zrzeszeniem BPS ‒ wskazało na efekty wdrożenia zintegrowanych rozwiązań informatycznych w ramach BS API.

Współpraca z KIR

Nowa jakość to nie tylko standaryzowane, wielofunkcyjne wsparcie rozwoju bankowości spółdzielczej, co było możliwe dzięki współdziałaniu z firmami technologicznymi, ale też sprawa pozyskania do współpracy Krajowej Izby Rozliczeniowej, Visa oraz Mastercard.

Czytaj także: Na kłopoty standaryzacja, Forum Technologii Bankowości Spółdzielczej

W efekcie pilotażowa wersja aplikacji mobilnej skutecznie współdziała ze wszystkimi systemami core-owymi funkcjonującymi w ramach grupy SGB.

Dzięki organizacyjnemu, technologicznemu i prawnemu wsparciu ze strony Krajowej Izby Rozliczeniowej oraz resortu cyfryzacji udało się wdrożyć efektywną pomoc dla małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) w ramach tarczy finansowej, realizowanej przez Polski Fundusz Rozwoju.

Czytaj także: Na technologii nie można oszczędzać, Forum Technologii Bankowości Spółdzielczej

Likwidowanie barier wykluczenia cyfrowego

Trwają prace zmierzające do uruchomienia usługi mojeID, co pozwoli bankom spółdzielczym nie tylko pełnić rolę dostawcy potwierdzającego tożsamość dla celów transakcyjnych, ale zapewnić dostęp do szeregu usług realizowanych drogą cyfrową np. w ochronie zdrowia, czy poprzez ePUAP do sektora administracji publicznej.

Potencjał rozwojowy, optymalizacja kosztów i realizacja czynności w czasie rzeczywistym bez konieczności osobistej wizyty w placówce, czy urzędzie sprawią, że rewolucja cyfrowa stanie się faktem i poprawi warunki pracy i życia w małych ośrodkach likwidując bariery wykluczenia cyfrowego.

Bądź na bieżąco – zapisz się na nasz newsletter >>>

Źródło: aleBank.pl