PKO Bank Polski uruchamia płatność BLIKIEM w kantorze internetowym

PKO Bank Polski uruchamia płatność BLIKIEM w kantorze internetowym
Źródło: PKO BP
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
PKO Bank Polski jako pierwszy bank pozwala klientom płacić za walutę w kantorze BLIKIEM - również z konta w innym banku Kupować waluty w kantorze może także młodzież w wieku 13-18 lat Z kantoru korzysta ponad pół miliona użytkowników, 75 proc. transakcji realizują za pośrednictwem aplikacji mobilnej
Klienci kantoru @PKOBP mogą kupić walutę za pomocą systemu płatności mobilnych #BLIK #PKOBP @BLIKmobile

PKO Bank Polski udostępnił nową funkcję w kantorze internetowym – klienci mogą kupić walutę za pomocą systemu płatności mobilnych BLIK. Z tej usługi skorzystają osoby posiadające konta walutowe oraz dostęp do serwisu bankowości mobilnej lub internetowej w PKO Banku Polskim. Z kantoru korzysta już ponad pół miliona użytkowników, którzy 75 proc. transakcji realizują w aplikacji mobilnej.

– Wdrożenie transakcji BLIK to ważny krok w otwarciu naszego kantoru na płatności z zewnątrz. Jesteśmy pierwszym bankowym kantorem, który pozwala na zakup waluty w ten sposób. Co warto podkreślić, korzystanie z tej opcji nie wiąże się z żadnymi dodatkowymi kosztami – to nas wyróżnia wśród konkurencji. Wierzę, że klienci będą chętnie używać tej nowej, wygodnej i korzystnej dla nich możliwości – podkreśla Paweł Placzke, Dyrektor Departamentu Produktów Klienta Indywidualnego w PKO Banku Polskim.

Rozwiązanie wykorzystuje bramkę płatniczą firmy eService.

Czytaj także: PKO BP: w ciągu trzech lat kluczowe systemy IT banku będą działać w chmurze hybrydowej >>>

– Dla klientów kluczowe znaczenie mają: wygoda, szybkość i prostota działania z jednoczesnym zachowaniem najwyższych standardów bezpieczeństwa. Wszystkie te cechy połączone zostały w naszym rozwiązaniu przygotowanym dla klientów kantoru PKO Banku Polskiego. Dzięki wykorzystaniu zalet i popularności BLIKA, a także możliwości nowej bramki płatniczej eService, powstało jedno z najbardziej innowacyjnych rozwiązań na rynku bankowym – mówi Zdzisław Mikłaszewicz, Dyrektor Biura Strategii i Rozwoju Produktów eService.

Jak zapłacić BLIKIEM?

Aby zapłacić BLIKIEM w kantorze trzeba:

mieć dostęp do aplikacji mobilnej lub serwisu iPKO oraz aktywowany dostęp do kantoru, posiadać konto walutowe – można je w każdej chwili otworzyć w IKO lub iPKO, posiadać środki na koncie w innym banku, który obsługuje BLIKA, wysokość transakcji w kantorze z wykorzystaniem BLIKA z innego banku zależy od limitów, ustalonych w ramach tego systemu płatności.

Czytaj także: BLIKIEM zapłacisz za paczkę za pobraniem u kuriera GLS >>>

Płatności BLIKIEM są bezpłatne, a transakcja natychmiastowa – waluta od razu trafia na konto walutowe klienta. Wystarczy wprowadzić kod BLIK bezpośrednio w kantorze, bez przekierowywania na stronę pośrednika płatności. Dzięki wprowadzeniu BLIKA do kantoru, klienci mogą płacić środkami z konta w innym banku.

Nowe rozwiązanie w kantorze

Nowym rozwiązaniem w kantorze jest także uruchomienie dostępu do wymiany waluty dla młodzieży w wieku 13-18 lat. Dotychczas młodzi klienci pomimo, że byli posiadaczami konta osobistego w polskiej walucie i rachunku walutowego, nie mogli używać internetowego kantoru banku, a tym samym w pełni korzystać z pakietu walutowego.

Obecnie z kantoru PKO Banku Polskiego korzysta ponad pół miliona użytkowników. Szczególnie polubili zakupy waluty w aplikacji mobilnej IKO, w której wykonują 75 proc. transakcji, pozostałe 25 proc. przypada na iPKO.

Możliwość wymiany 50 par walutowych z dowolnego miejsca o każdej porze

Kantor internetowy PKO Banku Polskiego umożliwia wygodną i szybką wymianę 50 par walutowych z dowolnego miejsca o każdej porze. Oferuje wymianę 11 walut (EUR, GBP, USD, CHF, DKK, NOK i SEK, CZK, HRK, HUF oraz PLN). Można z niego korzystać w aplikacji mobilnej IKO i serwisie internetowym iPKO, 24 godziny na dobę przez siedem dni w tygodniu. Klienci korzystający z kantoru internetowego mogą też śledzić wykresy walutowe online oraz korzystać z powiadomień/alertów SMS i push w momencie, gdy kurs waluty osiągnie wyznaczony poziom. Mogą też zlecić automatyczną wymianę waluty, gdy jej kurs osiągnie wymaganą przez nich wartość oraz ustawić stałe zlecenie, dzięki czemu bank dokona wymiany waluty we wskazany przez nich dzień. Za realizację transakcji w kantorze nie ma dodatkowych opłat.

Kantor to jeden z elementów pakietu walutowego 3w1 w PKO Banku Polskim. Oprócz kantoru w jego skład wchodzą konto walutowe i karta wielowalutowa. Wszystkie trzy elementy pakietu doskonale się uzupełniają, co doceniają korzystający z niego klienci. Jak działa ten pakiet? W kantorze internetowym można wymieniać swobodnie walutę. Transakcje są realizowane natychmiast, pieniądze są momentalnie transferowane między kontem osobistym w złotych a kontami walutowymi w PKO Banku Polskim. Jeśli konto walutowe klient podepnie do karty wielowalutowej, może od razu skorzystać z wymienionej waluty płacąc w sklepach stacjonarnych, w internecie czy wypłacając gotówkę z bankomatów.

Źródło: PKO Bank Polski / PKO BP