Symetria i UX Alliance o dobrych praktykach w eBankowści
Symetria wspólnie z grupą międzynarodowych ekspertów z UX Alliance opracowała raport "International eBanking Benchmark Study 2012". Jest to zestawienie najlepszych praktyk zidentyfikowanych w 38 bankach z 18 różnych krajów. W dokumencie omówiono kwestie związane z procesem logowania i autoryzacją użytkowników podczas pracy z serwisami banków.
Raport „International eBanking Benchmark Study 2012” to efekt współpracy Symetrii w ramach stowarzyszenia UX Alliance, którego agencja jest jedynym reprezentantem w Polsce. Tym razem zespół międzynarodowych ekspertów postanowił przyjrzeć się bankowości online i zbadać, jak na stronach banków rozwiązano kwestie dotyczące procesu logowania i autoryzacji użytkownika.
Analizie poddano 38 banków z 18 różnych krajów, a w badaniu skupiono się na użyteczności stosowanych rozwiązań z dużym naciskiem na weryfikację rozwiązań mobilnych. Bazując na swoich doświadczeniach, międzynarodowi eksperci UX Alliance wskazali dobre praktyki, które pozwalają użytkownikom na komfortową pracę z systemami bankowości online.
Wybrane wnioski z raportu „International eBanking Benchmark Study 2012”:
- Pole logowania do bankowości internetowej powinno być łatwe do zlokalizowania na stronie
- Użytkownik musi mieć możliwość odzyskania zapomnianych danych do logowania
- Hasła alfanumeryczne, które są tworzone przez użytkowników są przez nich łatwiej przyswajane
- Kontekstowa pomoc podczas procesu logowania i pracy użytkownika z systemem bankowości online jest kluczowym elementem wspierającym użytkownika
- Rozwiązania dektopowe powinny być spójne z tym, co bank udostępnia użytkownikom mobilnym
- Na pierwszej stronie po zalogowaniu użytkownik powinien mieć dostęp do kluczowych informacji dotyczących jego rachunku (bilans, etc.) oraz głównych funkcjonalności udostępnionych przez platformę http://www.symetria.pl/raport.