Symetria i UX Alliance o dobrych praktykach w eBankowści

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

bank.06.250x188Symetria wspólnie z grupą międzynarodowych ekspertów z UX Alliance opracowała raport "International eBanking Benchmark Study 2012". Jest to zestawienie najlepszych praktyk zidentyfikowanych w 38 bankach z 18 różnych krajów. W dokumencie omówiono kwestie związane z procesem logowania i autoryzacją użytkowników podczas pracy z serwisami banków.

Raport „International eBanking Benchmark Study 2012” to efekt współpracy Symetrii w ramach stowarzyszenia UX Alliance, którego agencja jest jedynym reprezentantem w Polsce. Tym razem zespół międzynarodowych ekspertów postanowił przyjrzeć się bankowości online i zbadać, jak na stronach banków rozwiązano kwestie dotyczące procesu logowania i autoryzacji użytkownika.

Analizie poddano 38 banków z 18 różnych krajów, a w badaniu skupiono się na użyteczności stosowanych rozwiązań z dużym naciskiem na weryfikację rozwiązań mobilnych. Bazując na swoich doświadczeniach, międzynarodowi eksperci UX Alliance wskazali dobre praktyki, które pozwalają użytkownikom na komfortową pracę z systemami bankowości online.

121219.ebanking.550x359

 Wybrane wnioski z raportu „International eBanking Benchmark Study 2012”:

  • Pole logowania do bankowości internetowej powinno być łatwe do zlokalizowania na stronie
  • Użytkownik musi mieć możliwość odzyskania zapomnianych danych do logowania
  • Hasła alfanumeryczne, które są tworzone przez użytkowników są przez nich łatwiej przyswajane
  • Kontekstowa pomoc podczas procesu logowania i pracy użytkownika z systemem bankowości online jest kluczowym elementem wspierającym użytkownika
  • Rozwiązania dektopowe powinny być spójne z tym, co bank udostępnia użytkownikom mobilnym
  • Na pierwszej stronie po zalogowaniu użytkownik powinien mieć dostęp do kluczowych informacji dotyczących jego rachunku (bilans, etc.) oraz głównych funkcjonalności udostępnionych przez platformę http://www.symetria.pl/raport.