Francuski MA FRENCH BANK rozpoczął swoją działalność korzystając z Platformy Ferryt
Oferta skierowana jest przede wszystkim do nowej generacji klientów korzystających z usług za pomocą urządzeń mobilnych. Bank silnie stawia na nowoczesność − poziom cyfryzacji realizowanych procesów sięga blisko 100 procent.
Nowy bank na francuskim rynku
Oferowane przez bank usługi dotyczą klasycznego zakresu bankowości detalicznej. Obejmują prowadzenie rachunków, obsługę zleceń i transakcji, obsługę produktów kredytowych i oszczędnościowych, a także kart płatniczych. Bank wprowadził także usługi dodane, m.in. dostępna będzie platforma crowdfundingowa.
Nowa instytucja, po fazie testów z pracownikami grupy La Poste, zaoferowała już swoje usługi szerokiemu gronu klientów.
FERRYT – platforma do wielokanałowej obsługi klientów/procesów
Systemy informatyczne w MA FRENCH BANK zbudowane zostały w oparciu o udostępnione przez polski mBank rozwiązanie o nazwie mBox. Jest to zintegrowany zestaw rozwiązań informatycznych wraz z biznesowym know-how z zakresu bankowości detalicznej.
Elementem wdrażanych rozwiązań informatycznych jest Ferryt Platform − zaawansowany system klasy BPM firmy DomData. Dzięki temu cyfryzacją objęte są praktycznie wszystkie procesy biznesowe w banku.
Platforma Ferryt zapewnia możliwość automatyzacji i cyfryzacji m.in. procesów sprzedażowych (w tym wniosków internetowych i mobilnych) oraz obsługi posprzedażnej produktów i usług, zarządzania relacjami z klientem, procesów reklamacyjnych, obsługi rachunków. Cechą wyróżniającą system Ferryt jest możliwość uruchomienia procesów w trybie omnichannel.
Platforma Ferryt od lat z powodzeniem funkcjonuje w wielu bankach i jest nieustająco rozwijana i dostosowywana do ich potrzeb.
Procesy biznesowe dla MA FRENCH BANK zostały opracowane i zamodelowane przez firmę Accenture będącą głównym integratorem projektu. DomData dostosowała Ferryt do technicznych wymagań banku, dostosowała UI i świadczyła aktywne wsparcie dla zespołów wdrożeniowych w zakresie konfiguracji platformy i optymalizacji przebiegu procesów.
W oparciu o Ferryt zaimplementowano między innymi wnioski sprzedażowe i posprzedażowe udostępnione klientom poprzez kanały internet i mobile, które zostały także zintegrowane z bankowością internetową/mobilną MA FRENCH BANK.
− Pracowaliśmy wspólnie z DomData z dużym zaangażowaniem i mamy w tej chwili wrażenie, że zbudowana została wartość unikalna na rynku francuskiej bankowości – mówi Laurent Peron, Project Manager wdrożenia systemu BPM w banku.
Kierunki ekspansji nowego banku
MA FRENCH BANK spodziewa się zainteresowania swoją ofertą przede wszystkim ze strony klientów szukających autonomii, szybkości, praktyczności i niezależności w korzystaniu z usług bankowych.
Bank zachowuje jednak przy tym uniwersalność. Klientom przyzwyczajonym do klasycznej, bezpośredniej „face to face” formy kontaktu udostępnia swoje usługi także za pośrednictwem francuskich urzędów pocztowych.
Bank planuje dalszą ekspansję biznesową w oparciu o posiadaną technologię i jej dalszy rozwój. MA FRENCH BANK liczy na pozyskanie w ciągu najbliższych 5 lat ponad 1 000 000 klientów.
Więcej informacji: https://domdata.pl/produkty/ferryt/