Polacy na zimowe ferie chętnie kupują ubezpieczenia turystyczne
Posiadanie polisy turystycznej zadeklarowało ponad 80% ankietowanych wyjeżdżających zimą za granicę, co świadczy o wysokim poziomie świadomości. Zakup z wyprzedzeniem jest korzystny, bo pozwala spokojnie wybrać polisę dostosowaną do potrzeb.
– Ustalenie zakresu i wysokości sum ubezpieczenia jest mocno powiązane z celem i charakterem naszego wyjazdu. Nie ma jednej podstawowej zasady co do wyboru zakresu ochrony – jest to kwestia indywidualna, uzależniona od potrzeb w danym momencie. Można jednak wyodrębnić pewne podstawy zakresu ubezpieczenia, które ochronią nas w trudnych sytuacjach. Dla przykładu rodzina z 2 dzieci w wieku szkolnym wyjeżdzająca w Alpy na narty powinna zadbać, aby zakres wykupionej przez nich polisy turystycznej zawierał: ubezpieczenie kosztów leczenia zagranicą wraz z assistance, następstwa nieszczęśliwych wypadków oraz OC w życiu prywatnym. Dodatkowo zakres ochrony należy rozszerzyć o uprawianie sportów zimowych. W ofertach ubezpieczycieli dostępne są też inne dodatki, jak np. ubezpieczenie sprzętu sportowego, bagażu, opóźnienie lotu, ale ich wybór powinien wynikać z potrzeby klienta. Przy wyjeździe w polskie góry można zrezygnować z kosztów leczenia i skoncentrować się na OC i NNW, należy jednak pamiętać, że przy kosztach leczenia zazwyczaj łącznie występuje assistance, w ramach którego organizowane są np. akcje ratownicze i transporty medyczne. W Avivie przy zakupie ubezpieczenia podróżnego udostępniamy klientom możliwość ubezpieczenia mieszkania lub domu na czas wyjazdu – komentuje Małgorzata Skibińska, dyrektor działu rozwoju produktów i underwritingu indywidualnego w Avivie.
Z badania przeprowadzonego na zlecenie Avivy wynika, że polisy turystyczne Polacy najchętniej kupują w agencji ubezpieczeniowej lub u agenta (38,5% wskazań) oraz poprzez stronę www ubezpieczyciela (23,3%). Na kolejnych miejscach znalazły się internetowe porównywarki ubezpieczeń (13,6%), serwis www banku (9,6%), aplikacja mobilna banku (8,3%) oraz aplikacja
ubezpieczyciela (6%).
Kanały cyfrowe wybiera więc blisko dwie trzecie turystów (60,8%).
Źródło: Aviva