IT@BANK 2016: Trendy technologiczne wizją dla rozwoju banków

Postęp technologii oraz rewolucja cyfrowa, jakie obecnie obserwujemy, niewątpliwie stanowią podstawę rozwoju sektora bankowości. Należy jednak pamiętać, że to ludzie, ich wiedza i doświadczenie napędzają całą tę machinę.

Karol MAZUREK
dyrektor zarządzający sektorem bankowości Accenture w Polsce

Accenture Technology Vision 2016

Wszechobecna transformacja cyfrowa widoczna jest szczególnie w obszarze instytucji finansowych, zaś liderem w tym sektorze są banki. Obserwując gigantów rynku, nietrudno zauważyć, że digitalizacja technologii znacząco przyczynia się do zwiększenia produktywności i efektywności, a także jakości oferowanych produktów i usług.

Na początku 2016 r. Accenture, lider rynku rozwiązań cyfrowych dla obszaru finansowego, przeprowadziło badanie mające na celu analizę zmieniającego się sektora technologii, a także wyznaczenie nadchodzących trendów. Jak wynika z raportu Accenture Technology Vision 2016, wyróżnić można pięć trendów technologicznych, które odegrają kluczową rolę w drodze do sukcesu banków w gospodarce cyfrowej. Są to: środowisko platform, zaufanie cyfrowe, elastyczny kapitał ludzki, inteligenta automatyzacja oraz przewidywalne zaburzenia.

Platformy technologiczne bazą dla innowacji

Jednym z najwyraźniejszych trendów, według badania Accenture, jest strategia oparta na platformach cyfrowych. To innowacyjna metoda polegająca na wprowadzaniu do organizacji modeli biznesowych bazujących na technologach z zewnątrz. Innowacyjność platform wynika m.in. z tzw. efektu sieciowego, gdzie dwie grupy klientów wspólnie generują wartość przynoszącą wzajemne korzyści, które w rezultacie napędzają ekonomię skali i generują popyt.

Jak wynika z analizy Accenture, 83% przedstawicieli banków wierzy, że architektura platform będzie bazą łączącą organizacje w erze gospodarki cyfrowej. Niemal 60% badanych instytucji deklaruje zaś, że już teraz inwestuje w strategię opartą na platformach.

Aby odpowiednio wykorzystać te tendencje, przedstawiciele sektora bankowego w najbliższych latach zmuszeni będą do zidentyfikowania tych części biznesu, które skorzystają najwięcej na przyłączeniu do platform. Kluczowym czynnikiem będzie tutaj rzetelna analiza procesów wewnętrznych i zewnętrznych organizacji.

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI