Pierwsza w Polsce bankowość mobilna dla przedsiębiorstw
Bank Millennium przygotował i wprowadza na rynek pierwszą w Polsce aplikację mobilną umożliwiającą klientom korporacyjnym pełną obsługę rachunków firmowych.
Aplikacja służy do wykonywania operacji finansowych na kontach firmowych za pomocą telefonu komórkowego (Android/iPhone OS). Pierwsi Klienci testują już nowy system. Pełne wdrożenie oraz możliwość pobrania gotowej aplikacji już w grudniu.
Zdalna autoryzacja płatności w podróży służbowej to udogodnienie, o które nasi klienci pytali i na które czekali. Wierzę że managerowie, dyrektorzy finansowi i prezesi, spędzający po kilka tygodni w roku poza firmą będą aktywnie korzystać z nowego udogodnienia. Bank Millennium ma blisko 75 tysięcy klientów biznesowych, z czego zdecydowana większość korzysta już z kont internetowych. Potencjał jest więc ogromny. Wierzę, że 80% z nich aktywuje nową usługę i będzie korzystało z banku w telefonie – mówi Ricardo Campos, Dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej.
Nowa aplikacja mobilna Banku Millennium to nie tylko dostęp do informacji o stanie rachunków, kart kredytowych i lokat oraz wygodna mapa wskazująca najbliższy bankomat czy placówkę banku. Nowy system to możliwość zdalnego zarządzania finansami firmy, w tym możliwość przeglądania, autoryzacji oraz wysyłania zleceń płatniczych, a także inicjowanie przelewów krajowych i wewnętrznych między rachunkami firmy. Uprawnienia użytkowników do obsługi mobilnej są identyczne jak te w internetowym systemie Millenet.
Każdy użytkownik może też dostosować aplikację do swoich potrzeb. Dla bezpieczeństwa dostęp do systemu chroniony jest indywidualnym czterocyfrowym kodem PIN, wybieranym przez użytkownika w momencie konfiguracji usługi. Zlecenia autoryzowane są hasłami mobilnymi zdefiniowanymi w systemie Millenet. Dodatkowym narzędziem autoryzacji są także H@sła SMS. Dostęp do nowej usługi nie wiąże się z żadnymi dodatkowymi kosztami. Aplikacje będzie można pobrać bezpłatnie w sklepach internetowych App Store i Google Play.
Główne cechy bankowości mobilnej dla przedsiębiorstw:
- dostęp do rachunków firmy przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu
- możliwość autoryzacji zleceń oczekujących z dowolnego miejsca
- dostęp do produktów zgodny z uprawnieniami zdefiniowanymi w systemie Millenet
- bezpieczeństwo transakcji
- wsparcie systemów operacyjnych iOS i Android
Pełna lista funkcjonalności nowej aplikacji:
- możliwość przeglądania, autoryzacji i wysyłania zleceń oczekujących (niezależnie od typu zlecenia), sprawdzenie bieżącego statusu oraz szczegółów autoryzowanych zleceń
- przeglądanie listy rachunków bieżących, lokat terminowych, kart kredytowych i kredytów w ramach posiadanych uprawnień, sprawdzanie sald, przeglądanie historii operacji – wyszukiwanie transakcji na rachunkach według typu i daty transakcji, filtrowanie po nazwie beneficjenta i opisie przelewu
- przeglądanie listy i szczegółów płatności nadchodzących
- przeglądanie zablokowanych środków na rachunkach i transakcji oczekujących na kartach kredytowych
- przygotowywanie płatności na rachunki wewnątrzfirmowe
- dokonywanie przelewów krajowych, wraz z możliwością przekazywania ich do dalszej autoryzacji lub natychmiastowego autoryzowania i wysyłania (przelewy mogą być wykonywane także z wykorzystaniem listy beneficjentów w systemie Millenet)
- podgląd listy odbiorców przelewów zdefiniowanej w systemie Millenet, wyszukiwanie odbiorców po opisie lub nazwie beneficjenta
- podgląd i zrywanie lokat
- pobieranie wyciągu łączonego dla kilku rachunków (format PDF)
- sprawdzanie aktualnych kursów wymiany walut dla transakcji gotówkowych i bezgotówkowych
- wyszukiwanie bankomatów i placówek Banku
Źródło: Bank Millennium