Strona korzysta z plików cookie
Na stronie stosujemy pliki cookie w celu zapewnienie prawidłowego działania, ułatwienia korzystania, a także w celach statystycznych i marketingowych. Wybierając „Zaakceptuj wszystkie” wyrażasz zgodę na stosowanie wszystkich plików cookie. Jeśli chcesz wyrazić zgodę na stosowanie tylko niektórych plików cookie, wybierz „Ustawienia”, skonfiguruj preferencje i wybierz przycisk „Zapisz”. Pamiętaj, że możesz zmienić swoje ustawienia w każdym czasie klikając przycisk „Pliki cookie” w stopce portalu. Szczegółowe informacje o sposobie, w jaki  używamy plików cookie oraz przetwarzamy Twoje dane, a także o przysługujących Ci prawach, odnajdziesz w Polityce prywatności.

Niezbędne: Pliki cookie niezbędne do prawidłowego działania strony internetowej, zapewniające podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony umożliwiające, m.in. wykorzystywanie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie internetowej, czy tez dostęp do jej obszarów wymagających uwierzytelnienia.

Funkcjonalne: Pliki cookie, które pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości strony internetowej na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji podmiotów trzecich.

Analityczne: Pliki cookie wspomagające zebranie anonimowych danych statystycznych i analitycznych związanych z aktywnością użytkowników na stronie internetowej. Pomagają nam analizować liczbowe aspekty ruchu użytkowników na stronie internetowej oraz służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcje ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp.

Marketingowe: Pliki cookie stosowane do analizowania aktywności użytkowników, wyświetlania odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej efektywne dla wydawców
i reklamodawców strony trzeciej.
Niezbędne Zawsze aktywne
Pliki cookie niezbędne do prawidłowego działania strony internetowej, zapewniające podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony umożliwiające, m.in. wykorzystywanie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie internetowej, czy tez dostęp do jej obszarów wymagających uwierzytelnienia.
Funkcjonalne
Pliki cookie, które pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości strony internetowej na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji podmiotów trzecich.
Analityczne
Pliki cookie wspomagające zebranie anonimowych danych statystycznych i analitycznych związanych z aktywnością użytkowników na stronie internetowej. Pomagają nam analizować liczbowe aspekty ruchu użytkowników na stronie internetowej oraz służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcje ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketingowe
Pliki cookie stosowane do analizowania aktywności użytkowników, wyświetlania odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej efektywne dla wydawców i reklamodawców strony trzeciej.
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Ustawienia
Polityka prywatności {title} {title}
Najnowsze wydanie tło Najnowsze wydanie miesięcznika BANK
Czytaj więcej
  • Rejestracja
  • Logowanie
  • Newsletter
menu
search
zamknij wyszukiwarkę
logo BANK.pl
PARTNER PORTALU
  • logo Blik
  • Partner Portalu BANK.pl - Związek Banków Polskich
  • Aktualności
  • Konferencje
  • Miesięcznik
  • Edukacja finansowa
  • ESG
  • WIBOR
  • Firma
  • Blogi
  • O nas
zamknij menu
  • Aktualności
  • Konferencje
  • Miesięcznik
  • Edukacja finansowa
  • ESG
  • WIBOR
  • Firma
  • Blogi
  • O nas
Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter Ikona youtube
PARTNER PORTALU
  • logo Blik
  • Partner Portalu BANK.pl - Związek Banków Polskich
ESG

76% liderów sektora bankowego uważa, że branża powinna dbać o dobro społeczne

16.11.2022 12:05 mb | BANK.pl
76% liderów sektora bankowego uważa, że branża powinna dbać o dobro społeczne
Fot. stock.adobe.com / Suriyo
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Badanie Economist Impact potwierdza zdecydowane poparcie decydentów bankowych dla bardziej odpowiedzialnych społecznie praktyk biznesowych. 82% respondentów uważa, że instytucje finansowe mogą przyczyniać się do poprawy sytuacji społecznej, dążąc jednocześnie do osiągania zysków. Jest to konieczne, gdyż konsumenci są dziś lojalni wobec firm, które prowadzą działalność w sposób transparentny i zrównoważony.

Świat stoi w obliczu ryzyka i niepewności na wielu frontach, klimatycznym, geopolitycznym, czy ekonomicznym. Autorzy raportu “Bankowość w 2035: globalne badanie sektora bankowego” starają się określić, jak te trendy wpływają na rozwój usług finansowych.

Badanie ‒ przeprowadzone przez Economist Impact we współpracy z firmą SAS – opisuje branżę w okresie przejściowym, gdy jej liderzy zastanawiają się nad bardziej świadomym i celowym kierunkiem rozwoju (ang. purpose-driven banking).

Raport zbiera i analizuje spostrzeżeniaokoło 500 przedstawicieli kadry zarządzającej banków z całego świata i wskazuje, jak banki przygotowują się do postcyfryzacyjnych zmian w perspektywie 2035 roku.

Czytaj także: Dla klientów polskich banków jak ważne są czynniki ESG?

Lepsza bankowość

Raport przynosi ciekawe odpowiedzi menedżerów w kontekście relacji bankowości i społecznego interesu:

– 76% ankietowanych wierzy, że sektor bankowy ma obowiązek uwzględnienia w swojej działalności obecnych potrzeb i problemów społecznych;

– według 79 proc., branża powinna bardziej angażować się w rozwiązywanie społecznych problemów;

– 82% ocenia, że organizacje świadczące usługi finansowe mogą działać na rzecz poprawy sytuacji społecznej, dążąc jednocześnie do osiągnięcia zysku.

Wiele zagrożeń ‒ ale i możliwości

Raport opisuje też trendy i ryzyka istotne dla sektora bankowego w ciągu najbliższych kilkunastu lat:

– dla 55% respondentów digitalizacja usług finansowych i wprowadzanie nowych technologii należą do najważniejszych trendów;

– 53% jako główne ryzyko widzi zagrożenia cyberbezpieczeństwa;

– 64% kadry zarządzającej jest przekonana, że bankowość zostaje w tyle za innymi sektorami, jeśli chodzi o realizację celów ESG (raportowanie pozafinansowe uwzględniające wpływ na środowisko, społeczną odpowiedzialność i ład korporacyjny).

Czytaj także: Coraz więcej wątpliwości sektora finansowego wobec ESG

Inne artykuły od SAS Polska:

  • AI znajduje coraz szersze zastosowanie w walce z praniem pieniędzy, ale tempo jej wdrażania jest za wolne
  • Raport SAS: AI & Responsible Innovation: What’s Next?
  • Czy sztuczna inteligencja jest potrzebna w administracji publicznej?

Analityka wytycza kierunki rozwoju

Najnowszy raport jest drugą częścią badania dotyczącego przyszłości sektora bankowego. Pierwsza odsłona ‒ „Bankowość w 2035: Trzy scenariusze dla branży” ‒ analizowała potencjalne ścieżki rozwoju branży.

Niezależnie od tego, co się wydarzy, kadra zarządzająca zdaje sobie sprawę z wagi technologii w budowaniu odporności i tworzeniu lepszej przyszłości ‒ zarówno dla ich własnych organizacji, jak i całej branży.

Prawie połowa respondentów (48%) wskazała zaawansowaną analitykę jako najważniejszą technologię potrzebną do utrzymania konkurencyjności ich organizacji w niepewnych czasach. Podobnie, ponad trzy czwarte (77%) ocenia swoją organizację jako wyprzedzającą (42%) lub będącą na dobrej drodze (35%) w realizacji celów związanych z transformacją cyfrową.

Transformacja cyfrowa znalazła się na pierwszym miejscu listy priorytetów strategicznych, na których skupi się kadra kierownicza w ciągu najbliższych trzech do pięciu lat (57% odpowiedzi). Kolejne obszary to bezpieczeństwo i ochrona danych (55%) oraz doświadczenie klienta i zarządzanie ryzykiem (39%).

Alex Kwiatkowski, Director of Global Financial Services w SAS, przekonuje, że:

‒ Wielkie nadzieje, które pokładamy teraz w bankowości, będą napędzane przez analitykę i AI w chmurze. Liderzy sektora bankowego wiedzą, że nie mogą rozpocząć głębokiej transformacji bez przekucia zasad działania organizacji we wnioski, które można łatwo udostępnić interesariuszom i opinii publicznej. Osiągnięcie optymalnych wyników jest możliwe wyłącznie przez podejmowanie przemyślanych decyzji w oparciu o dane ‒ podkreśla Alex Kwiatkowski. 

Więcej informacji na temat usprawniania procesów bankowych jest dostępnych na SAS.com/betterbanking.

Raport „Bankowość w 2035: globalne badanie sektora bankowego” został opracowany przez Economist Impact, funkcjonujący w ramach grupy medialnej The Economist. Partnerem publikacji była firma SAS.

Źródło: SAS Polska
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Tagi
Alex KwiatkowskiAnalityka bankowaBankiCyberbezpieczeństwo / CyberprzestępczośćCyfryzacja / DigitalizacjaEconomist ImpactESG / Environmental, Social and corporate GovernanceRyzyko operacyjneSAS PolskaSektor bankowyZrównoważony rozwój
Autor mb | BANK.pl

Zobacz także

Finał III edycji Ogólnopolskiej Olimpiady Wiedzy o Finansach „Finansomania”. Źródło: UEP
Finał III edycji Ogólnopolskiej Olimpiady Wiedzy o Finansach „Finansomania” – zwycięzcy
Fabryka - przemysł
2,6 mld zł zaległych zobowiązań najbardziej energochłonnych sektorów polskiej gospodarki
FTB 2025, Natasza Caban, żeglarka, podróżniczka i wolontariuszka
Natasza Caban Tajemniczym Gościem Specjalnym Kongresu FTB
ZOBACZ WSZYSTKIE Z TEJ KATEGORII
Platforma ESG BIK
Nowy standard dla sektora bankowego
logo Bank
  • O nas
  • Reklama
  • Kontakt
  • Archiwum
  • Newsletter
logo Bank Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter Ikona youtube
logo Miesięcznika Bank Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
© Copyright 2025 Centrum Procesów Bankowych i Informacji
  • Polityka prywatności
  • Pliki cookie
  • Bankiwpolsce.pl