50 Największych Banków w Polsce 2017: Dystrybucja ubezpieczeń w kanale bankowym a podejście omnichannel

50 Największych Banków w Polsce 2017: Dystrybucja ubezpieczeń w kanale bankowym a podejście omnichannel
Ranking 50 największych banków w Polsce 2017 wg Miesięcznika Finansowego BANK
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Od kilku lat w środowisku bankowym mówi się o realizacji strategii omnichannel, która koncentruje się na wygodzie klienta. Omnichanel to zintegrowane ze sobą kanały sprzedażowe, które mają na celu jak najlepszą jego obsługę. Chociaż poszczególne banki są na różnym poziomie zaawansowania we wdrażaniu tego podejścia, to bez wątpienia pojęcie omnichannel na dobre zapisało się w pamięci zarówno bankierów, jak i samych klientów. Sięgając po dowolne produkty w kanale bankowym, oczekujemy wygodnych rozwiązań. Czy zatem banki, decydując się na dystrybucję, również ubezpieczeń, są gotowe spełnić wysokie wymagania klientów, oczekujących uporządkowanych usług i spójnej informacji bez względu na kanał sprzedaży, który wybierają?

Portale direct, zintegrowane z bankowością internetową, coraz częściej zaczynają być postrzegane jako istotny kanał dystrybucji produktów ubezpieczeniowych. Obserwując banki, które decydują się na uruchomienie i rozwój kanału cyfrowego do sprzedaży ubezpieczeń, można zauważyć, że pozostałe kanały są (przynajmniej w początkowej fazie udostępnienia produktu) zwykle zaniedbywane. Przykładowo, bank w pierwszym kroku uruchamia sprzedaż produktu w kanale cyfrowym, co zwykle nie zapewnia wystarczającej wiedzy o produkcie, a dopiero po pewnym czasie produkt udostępniany jest również w innym kanale, np. call centre. Głównym powodem takiego postępowania są wysokie koszty wdrożenia produktu w pozostałych kanałach dystrybucji. Narzędzia IT wykorzystywane w kanale cyfrowym, to najczęściej rozwiązania typu custom, budowane na życzenie danej instytucji, a każdy następny kanał, to kolejna inwestycja wiążąca się z dodatkowymi kosztami i zasobami.

Ubezpieczenia w czasach rewolucji cyfrowej

 Nie możemy zapominać również o tym, że w procesie cyfryzacji firmy ubezpieczeniowe wciąż mają wiele do nadrobienia w porównaniu do banków, ubezpieczyciele, udostępniając swoim partnerom produkty do sprzedaży, w wielu przypadkach nie są w stanie zapewnić ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Źródło: Miesięcznik Finansowy BANK