Wyniki eurobanku: 102,8 mln zł zysku netto i 220 tys. nowych klientów w 2017 r.
„Istotny wpływ na zmianę wyniku netto osiągniętego przez eurobank w 2017 r. w stosunku do roku 2016 miała transakcja przejęcia Visa Europe Limited przez Visa Inc. Została ona przeprowadzona w 2016 r., co wówczas wpłynęło na zwiększenie przychodów o 36,2 mln zł oraz wyniku netto o 29,4 mln zł. Wyłączając to zdarzenie jednorazowe, w 2017 r. utrzymaliśmy wynik netto na satysfakcjonującym poziomie w porównaniu z rokiem 2016” – czytamy w komentarzu do wyników.
Wynik z odsetek wzrósł do 662,2 mln zł w ub. roku wobec 639,6 mln zł rok wcześniej. Wynik z prowizji spadł do 50,6 mln zł z 61,9 mln zł w 2016 r. Wynik na działalności bankowej wyniósł 717,2 mln zł w ub. roku wobec 741 mln zł rok wcześniej (po uwzględnieniu jednorazowego wpływu transakcji Visa) – bez tego zdarzenia wynik ten wzrósł o 1,7% r/r.
Koszty działania spadły w tym czasie do 484 mln zł w porównaniu z 493,6 mln zł rok wcześniej.
Saldo kredytów wzrosło do 11,73 mld zł
– Wyniki osiągnięte przez eurobank w 2017 r. są satysfakcjonujące. Realizujemy cel, którym jest zwiększanie liczby klientów indywidualnych poprzez oferowanie im prostych i nowoczesnych rozwiązań, dbając jednocześnie o to, by biznes był rentowny, stabilny i bezpieczny – powiedział prezes eurobanku Alexis Lacroix.
Suma bilansowa eurobanku wzrosła w ub. roku do 13 797,8 mln zł wobec 13 708,8 mln zł na koniec 2016 r.
Saldo kredytów wzrosło do 11,73 mld zł na koniec 2017 r. wobec 11,39 mld zł rok wcześniej, zaś saldo depozytów zmniejszyło się do 6,82 mld zł wobec 6,85 mld zł w 2016 r.
W 2017 r. eurobank utrzymał pozycję znaczącego gracza na rynku kredytów konsumenckich – odnotował wzrost ich salda o 9% r/r. Saldo kredytów gotówkowych wzrosło do 5,1 mld zł wobec 4,8 mld zł rok wcześniej, saldo kredytów hipotecznych spadło do 6,3 mld zł wobec 6,4 mld zł rok wcześniej, zaś saldo kart kredytowych i pozostałych zwiększyło się do 342 mln zł wobec 168 mln zł rok wcześniej.
Sukcesem powrót kredytów ratalnych
„Sukcesem okazał się powrót na rynek kredytów ratalnych – eurobank pozyskał w tym obszarze ponad 100 tys. klientów. W sumie ponad 220 tys. osób stało się nowymi klientami eurobanku, co jest potwierdzeniem dynamicznego rozwoju” – podano także.
W 2017 r. eurobank rozwinął sieć placówek franczyzowych, zwiększając ich liczbę o 24 – do 237. Łączna liczba oddziałów na koniec ub. roku wynosiła 490.
„W 2018 r. zaproponujemy klientom całkowicie nową ofertę konta osobistego. Pracujemy nad tym, aby cechowała ją prostota m.in. w zakresie opłat i prowizji. Chcemy również, by proces uruchomienia kredytu odnawialnego związanego z kontem był jak najbardziej przyjazny. Plany rozwoju oferty produktowej eurobanku na 2018 r. wiążą się również z kredytami ratalnymi. Będziemy rozwijać współpracę z kolejnymi partnerami handlowymi, oferując atrakcyjne produkty kredytowe i proste procesy” – powiedział wiceprezes Radosław Księżopolski, cytowany w komunikacie.
Więcej klientów z aplikacją mobilną
Liczba klientów posiadających aplikację mobilną eurobanku (bez względu na wersję) wzrosła o 39% r/r do 180,73 tys. Liczba klientów korzystających z bankowości elektronicznej wyłącznie na urządzeniach mobilnych zwiększyła się o 40% r/r do 36,91 tys. Klienci eurobanku z poziomu aplikacji mobilnej w ub. roku zrealizowali 2,64 mln transakcji finansowych.
W 2017 r. bank wyemitował obligacje serii C, pozyskując 250 mln zł. Środki te zostaną przeznaczone na rozwój akcji kredytowej. Łączna suma środków pozyskanych w ramach emisji obligacji serii A, B i C to 740 mln zł.
Współczynnik wypłacalności eurobanku wyniósł 16,01% na koniec 2017 r. wobec 15,19% rok wcześniej, zaś współczynnik Tier 1 wzrósł do 13,31% wobec 13,12% rok wcześniej.
Źródło: ISBnews