Wydarzenia. Nienieodpowiedzialni: Buntowników portret własny

Wydarzenia. Nienieodpowiedzialni: Buntowników portret własny
Zdjęcia: Grupa ANG/M. Mitraszewska
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Bunt i gniew to bez wątpienia cechy i zachowania kontrowersyjne. Czy jednak w życiu i biznesie jest miejsce na bunt? I czy są w stanie przynieść one jakiekolwiek pozytywne efekty? Taki dylemat - jako myśl przewodnią - postawili sobie organizatorzy siódmej już konferencji Nienieodpowiedzialni. Przyjrzeli się także oczami badaczy opinii społecznej, czy jako konsumenci jesteśmy gniewnymi buntownikami.

Reprezentanci różnych dziedzin – zarówno nauki, jak i biznesu – zastanawiali się wspólnie nad rolą buntu i gniewu we współczesnym świecie. Obok wykładów i prezentacji tradycyjnie podczas konferencji odbyła się „debata warszawska” w stylu oksfordzkim. Tym razem dwie grupy dyskutantów, zwolennicy i przeciwnicy, pod lupę wzięły tezę, że „oportunizm w biznesie opłaca się bardziej niż bunt„. Głosowanie przeprowadzone wśród publiczności wykazało, iż 55% osób opowiedziało się za tą tezą. Po ciekawej wymianie zdań okazało się, że obrońcy tezy byli bardziej przekonujący i odsetek zwolenników „opłacalnego oportunizmu” wzrósł do 63%.

Z jednej strony dyskutanci twierdzili, że nadrzędną rolą w biznesie jest budowanie kompromisów i minimalizowanie ryzyka, dlatego długofalowe korzyści przynosi właśnie oportunizm. Poza tym świat rozwija się dzięki współpracy, a nie buntowi i nikt nie chce żyć w świecie, w którym jedyne co pewne to bunt. Jednak z drugiej strony choć na początku powoduje on chaos, to w konsekwencji prowadzi do osiągania wielkich rzeczy. Dodatkowo bunt przyciąga niezagospodarowane talenty i rodzi wartościowe przywództwo, dlatego ten konstruktywny jest najlepszym wyborem.

Gościem specjalnym konferencji był prof. Jerzy Bralczyk. Z charakterystyczną dla siebie swadą i doskonałym poczuciem humoru przybliżył słuchaczom etymologię słowa „gniew„, a także ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Źródło: Miesięcznik Finansowy BANK