Technologie: Wewnętrzny krwiobieg informacji
Marcin Podleśny
Większość z nas wie, jak czasochłonne jest codzienne odczytywanie e-maili, które po urlopie może zająć nawet większość dnia. Nie dziwi więc, że prawie 70% pracowników sprawdza pocztę przed 8 rano, a około 50% robi to jeszcze w łóżku – tak przynajmniej wynika z sondażu przeprowadzonego przez zajmującą się oprogramowaniem mobilnym firmę Good Technologies na grupie 1000 osób. Tak czy inaczej, listy elektroniczne są podstawowym sposobem komunikacji wewnętrznej w bankach.
– W dużej instytucji o rozbudowanej strukturze ważna jest jakość, szybkość i dostępność informacji wewnętrznych, szczególnie z oddziałami, ale niekoniecznie wielokanałowość, która może niepotrzebnie rozpraszać uwagę i powodować rozdrobnienie komunikacji. Dlatego dobrze sprawdza się komunikacja e-mailowa i telefoniczna, jako uzupełnienie codziennych kontaktów z przełożonym, który jest pierwszym źródłem wiedzy w zakresie obowiązków i zadań – informuje Aleksandra Lewko z Departamentu Public Relations Banku Millennium.
Jednak pojawiają się rozwiązania komunikacyjne, które mogą doprowadzić do zanikania e-maila wewnątrz firmowego. Łączy się to z koncepcją omnichannel, czyli udostępniania wszelkich możliwych kanałów komunikacji. Powstają aplikacje, które integrują telefon, SMS-y, e-maile, newslettery i są dostępne dla pracowników nie tylko z nabiurkowego peceta, ale także z tabletów czy smartfonów.
Komunikacja e-mailowa jeszcze przez długi czas pozostanie głównym kanałem komunikacji w oficjalnych kontaktach w banku. Do nieoficjalnej komunikacji jak najbardziej powinno się wykorzystywać inne rozwiązania, typu wideo i chat, które usprawniają i przyspieszają wymianę informacji. Integracja w omnichannel jest jedyną słuszną drogą rozwoju narzędzi komunikacji wewnętrznej – przekonuje Paweł Błażejczyk, dyrektor Departamentu IT Idea Banku.
Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:
- zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
- wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
- wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
- zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.
Uwaga:
- zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
- wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).
Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:
- bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI