Wakacyjne wyjazdy Polaków w liczbach. Podsumowanie wakacyjnych interwencji assistance.

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

wakacje.06.400x266Europ Assistance Polska podsumowała strukturę spraw assistance zrealizowanych podczas tegorocznych wakacji. Najczęściej interwencje dotyczyły assistance samochodowego (65%) a zgłoszenia z zakresu pomocy medycznej stanowiły 11% interwencji.

Według statystyk Europ Assistance Polska najwięcej wakacyjnych interwencji assistance było w  Polsce, gdzie pomocy potrzebowało 79% ubezpieczonych. Za granicą  z pomocy ubezpieczycieli najczęściej korzystali turyści w Niemczech (4%), a także w  Chorwacji (3%) i we Włoszech ( 2%).

– Świadomość ubezpieczeniowa Polaków powoli, ale systematycznie rośnie. Z roku na rok obserwujemy większe zainteresowanie polisami ubezpieczenia turystycznego, przybywa tez osób korzystających ze świadczeń. Według badania Europ Assistance Polska, ponad 60% Polaków deklaruje zakup ubezpieczenia podróżnego, zaś 7% posiada takie ubezpieczenie w ramach innych ofert (np. karty kredytowej w banku).  W tegorocznym sezonie zauważyliśmy spadek liczby spraw z zagranicy. Niewątpliwie jest to efekt tego, że większość Polaków spędziła wakacje w kraju.- wyjaśnia Joanna Nadzikiewicz, Dyrektor Handlowy Europ Assistance Polska.

65 % wszystkich spraw dotyczyło organizacji pomocy związanej z sytuacjami na drodze w przypadku awarii lub kolizji. W takiej sytuacji firma najczęściej organizowała holowanie pojazdu, co stanowiło ok. 68% interwencji w ramach assistance samochodowego. Z kolei  usprawnienia pojazdu na miejscu zdarzenia stanowiło 17% spraw, a 15%  klientów skorzystało z organizacji pojazdu.

Kwestie związane z pomocą medyczną stanowiły 11%  wszystkich interwencji assistance. Najczęściej firma organizowała usługi medyczne i zwracała koszty leczenia, co stanowiło 84% wszystkich spraw związanych z pomocą medyczną. Konsultacji medycznej potrzebowało 8% klientów, zaś 6% wymagało leczenia ambulatoryjnego. Polisa ubezpieczenia podróżnego okazała się bardzo pomocna w sytuacji odwołania lub opóźnienia lotu – 5% interwencji oraz  utraty lub zagubienia bagażu – 3%.

Justyna Niebutkowska