W stronę bankowości mobilnej: lokaty w IKO

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

pko.bp.01.400x268Użytkownicy IKO mogą od dziś korzystać z kolejnej funkcji bankowości mobilnej - otwierać lokaty z poziomu aplikacji w swoim telefonie, w dowolnym miejscu i czasie. PKO Bank Polski przygotował ofertę specjalną lokat mobilnych z atrakcyjnym oprocentowaniem. Aplikacja IKO będzie też bohaterem kampanii reklamowej w telewizji i internecie, która ruszy 9 lutego br.

Lokaty mobilne mogą zakładać użytkownicy IKO, którzy korzystają z aplikacji powiązanej z kontem osobistym w PKO Banku Polskim lub Inteligo. Funkcjonalność ta jest dostępna dla telefonów z systemami Android, iOS i Windows Phone – wystarczy z odpowiedniego sklepu pobrać bezpłatnie nową wersję aplikacji IKO.

– IKO z aplikacji płatniczej staje się aplikacją bankowości mobilnej, która docelowo pozwoli klientom na pełną obsługę ich finansów i zakupów z poziomu telefonu komórkowego. Dotychczas użytkownicy IKO mogli nie tylko sprawdzić saldo i historię rachunku, ale także wykonać przelew na numer telefonu i numer rachunku bankowego. Dziś uzupełniamy ten wachlarz funkcji bankowych o możliwość założenia lokaty, na dodatek atrakcyjnie oprocentowanej. Nieustannie pracujemy nad rozwojem IKO w zakresie nowych funkcji płatniczych i bankowości mobilnej i jest to jeden z głównych kierunków rozwoju PKO Banku Polskiego – mówi Michał Macierzyński, Zastępca Dyrektora Centrum Bankowości Mobilnej i Internetowej w PKO Banku Polskim.

W nowej wersji aplikacji IKO, w menu pojawiła się ikona „Lokaty”, która umożliwia zakładanie lokat. Użytkownik wybiera rachunek źródłowy, rodzaj lokaty oraz kwotę i potwierdza jej założenie przyciskiem. Oferta specjalna lokat mobilnych z podwyższonym oprocentowaniem obejmuje lokaty 1-miesięczne (oprocentowanie 3% w skali roku, do 10 tys. zł), 3-miesięczne, 6-miesięczne oraz 12-miesięczne (oprocentowanie 2,15% w skali roku, bez ograniczenia kwotowego).

9 lutego w telewizji i internecie rozpocznie się kampania reklamowa aplikacji IKO, która potrwa do 15 marca br. Reklamy telewizyjne stworzone w ramach platformy komunikacyjnej „Organizm” pojawią się w stacjach ogólnopolskich oraz tematycznych, a hasło przewodnie kampanii to „Z IKO masz bankowość w jednym palcu”.

Spośród 240 tysięcy użytkowników IKO 83 proc. stanowią klienci PKO Banku Polskiego, 11 proc. – klienci Inteligo, zaś 6 proc. to osoby korzystające z portmonetki IKO. Od momentu wdrożenia IKO na rynek, użytkownicy wykonali za pomocą telefonów z IKO 1,7 miliona operacji na łączną kwotę 570 milionów złotych. W każdym tygodniu użytkownicy IKO dokonują średnio około 0,5 miliona logowań do aplikacji, dokonując w tym czasie nawet 40 tysięcy transakcji. Najczęściej są to przelewy na numer rachunku bankowego i numer telefonu, a także wypłaty gotówki z bankomatów.

Aplikacja mobilna IKO – rozwiązanie PKO Banku Polskiego łączące funkcje bankowości mobilnej z możliwością dokonywania płatności mobilnych – pojawiły się na rynku w marcu 2013 roku. Od tego czasu udało się zbudować sieć akceptacji IKO obejmującą 70 tysięcy terminali płatniczych eService, ponad 6 tys. bankomatów PKO Banku Polskiego i Euronet oraz 10 tys. sklepów internetowych, co czyni je najpopularniejszym i najbardziej rozwiniętym systemem płatności mobilnych w Polsce. Na bazie płatności IKO powstała koncepcja międzybankowego polskiego standardu płatności mobilnych BLIK, który jest budowany wspólnie z bankami partnerskimi i Krajową Izbą Rozliczeniową.

Źródło: PKO Bank Polski