W Banku Pocztowym konkurs na prezesa i dwóch wiceprezesów

W Banku Pocztowym konkurs na prezesa i dwóch wiceprezesów
Źródło: Bank Pocztowy
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Rada nadzorcza Banku Pocztowego ogłosiła postępowanie kwalifikacyjne na prezesa zarządu nadzorującego obszar Zarządzania Strategicznego i Finansów oraz na stanowiska dwóch wiceprezesów: nadzorującego obszar Biznesu i Sprzedaży oraz nadzorującego obszar Informatyki i Rachunkowości w Banku Pocztowym, podał Bank na stronie internetowej.

Jak podano, pisemne zgłoszenia kandydatów należy składać do dnia 6 września 2024 roku, do godz. 14.00.

Obecny skład zarządu Banku Pocztowego:

Jakub Słupiński, prezes zarządu Banku Pocztowego; odpowiada za Obszar Zarządzania Strategicznego i Finansów;

Michał Leski, wiceprezes zarządu Banku Pocztowego; odpowiada za Obszar Informatyki i Rachunkowości;

Piotr Piechota, wiceprezes zarządu Banku Pocztowego; odpowiada za Obszar Ryzyka; nadzoruje zarządzanie ryzykiem istotnym w działalności Banku Pocztowego S.A.

Dominik Matuszewski, wiceprezes zarządu Banku Pocztowego; odpowiada za Obszar Biznesu i Sprzedaży.

Czytaj także: Bank Pocztowy pierwszym bankiem w Polsce, który przeniósł swoją e-bankowość do chmury AWS

Nowa strategia w Banku Pocztowym

Bank Pocztowy świadczy usługi finansowe w urzędach pocztowych i własnych oddziałach w całym kraju. Powstał w 1990 roku w Bydgoszczy.

27 czerwca 2023 roku rada nadzorcza Banku Pocztowego, na wniosek zarządu Banku, zaakceptowała nową Strategię Banku na lata 2023-2026 – „Bank blisko Ciebie i Twoich potrzeb”.

Zgodnie z tytułem nowej Strategii działania Zarządu Banku będą ukierunkowane na zwiększenie wartości w szczególności dla klientów detalicznych z uwzględnieniem ich potrzeb i oczekiwań w zakresie oferty bankowej i modelu obsługi.

Strategia Banku jest nacelowana na realizację misji i oparta jest na sześciu priorytetach, koncentrując się na finansowaniu konsumpcyjnym klientów detalicznych, z wykorzystaniem nowego procesu kredytowego i znaczącego wejścia na rynek e-commerce. Bank, selektywnie obsługując segment instytucji, skoncentruje się szczególnie na mieszkalnictwie.

Działalność Banku Pocztowego opiera się o bliską współpracę z Pocztą Polską, przy szczególnym uwzględnieniu bezpieczeństwa klientów, rozwijaniu odpowiedzialnej polityki ryzyka, modernizacji technologicznej i zwiększania zaangażowania pracowników.

Realizując Strategię, Bank będzie rozwijał się w sposób zrównoważony w ramach realizacji wskazanych długookresowych celów z trzech obszarów ESG.

Domenami strategicznymi Banku w horyzoncie 2023-2026 będą:

  • finansowanie konsumpcyjne i usługi finansowe dla klienta detalicznego,
  • obsługa masowych rozliczeń we współpracy z Pocztą Polską,
  • rozwój usług finansowych dla e-commerce,
  • usługi finansowe dla mieszkalnictwa.

Czytaj także: Spoofing nie w Banku Pocztowym

Źródło: ISBnews, Bank Pocztowy SA