Visa stworzyła pionierskie rozwiązanie do akceptacji płatności
VAC powstało w następstwie sukcesu popularnego rozwiązania Visa „Tap to Phone”. Rozwiązanie to umożliwi przeniesienie oprogramowania do przetwarzania płatności z urządzenia do ogólnie dostępnej chmury. Będą mogli z niej skorzystać m.in. agenci rozliczeniowi, dostawcy usług płatniczych, producenci terminali (POS) i dostawcy rozwiązań związanych z Internetem Rzeczy (IoT).
Czytaj także: Visa Mobile, czyli nowy sposób na szybsze płatności w internecie >>>
Rozwiązanie VAC, które jest już dostępne na sześciu kontynentach, pomoże innowatorom przekształcić prawie każde urządzenie w terminal płatniczy podłączony do chmury. Jednocześnie zapewni za jej pośrednictwem płynne aktualizacje oprogramowania, szczegółową analitykę i usługi sieciowe Visa. Rozwiązanie oferuje także wiodące zdolności w obszarze bezpieczeństwa, dzięki wykorzystaniu centrów danych Visa.
Przyszłość płatności
Akceptacja transakcji oparta na chmurze to przyszłość płatności.
– powiedziała Katarzyna Zubrzycka, dyrektorka działu detalistów i agentów rozliczeniowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, Visa. – Podłączone do chmury urządzenie do akceptacji płatności pozwala sprzedawcom akceptować płatności za pośrednictwem różnych urządzeń szybko, prosto i bezpiecznie – bez względu na to, czy jest to samoobsługowa recepcja w hotelu, lustro w ekskluzywnym butiku, wirtualna siłownia w domu, czy smartfon w rękach sprzedawcy prowadzącego uliczny kiosk.
„Tap to Phone”
W styczniu 2020 roku Visa zaprezentowała „Tap to Phone”, pierwsze w branży rozwiązanie, które przemienia obecną generację smartfonów i tabletów z Androidem w zbliżeniowe terminale. Jest to również pierwsze rozwiązanie Visa pozwalające sprzedawcom akceptować płatności na ich własnych urządzeniach. Rozwiązanie „Tap to Phone” było już wykorzystywane na ponad 300 000 urządzeniach w 54 krajach, według stanu na koniec grudnia 2021 roku.
Visa Acceptance Cloud
Visa Acceptance Cloud wykracza poza obsługę jedynie telefonów i umożliwia użycie każdego urządzenia POS lub innego połączonego z internetem urządzenia nie tylko do płynnej akceptacji płatności, ale również do uruchomienia szeregu usług dodatkowych, w tym rozwiązania Kup teraz, zapłać później, narzędzi do zarządzania ryzykiem oszustw, programu Rapid Seller Onboarding i zaawansowanej analizy danych. Projekty pilotażowe realizowane są obecnie w Ameryce Północnej, Ameryce Południowej, Europie, Afryce, Azji i Australii. Obejmują one szereg zastosowań VAC – m.in. w Australii, w ramach współpracy Visa z amerykańskim fintechem Bleu, z rozwiązania korzystają sprzedawcy detaliczni i restauracje. W pilotaż włączona jest także firma NOBAL Technologies produkującą inteligentne lustra oraz koleje publiczne w Brazylii.
VAC jest uniwersalną platformą, która pomaga stworzyć każdemu dostęp do akceptowania płatności cyfrowych poprzez uwolnienie ducha innowacyjności naszych wiodących partnerów technologicznych.
– Z jednej strony, dzięki akceptacji za pośrednictwem chmury, płatności cyfrowe może zacząć oferować więcej mniejszych przedsiębiorców. Z drugiej strony, Visa Acceptance Cloud umożliwia zaawansowane doświadczenia zakupowe i płatnicze, które będą miały zasadnicze znaczenie dla kształtowania przyszłości wszelkiego rodzaju sprzedaży detalicznej – kontynuuje Katarzyna Zubrzycka – Przeniesienie akceptacji do chmury otwiera ogromne pole innowacyjności dla całego ekosystemu płatności. Jesteśmy dopiero na początku tej drogi.