Visa stworzyła pionierskie rozwiązanie do akceptacji płatności

Visa stworzyła pionierskie rozwiązanie do akceptacji płatności
Fot. Visa
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Visa ogłosiła powstanie nowej platformy, która ma potencjał, by znacząco zmienić sposób, w jaki firmy przyjmują płatności swoich klientów. Visa Acceptance Cloud wprowadza nowe możliwości dla małych firm, sprzedawców detalicznych, fintechów, a także wspierających je biznesów, związane z płynniejszym i tańszym przyjmowaniem płatności.

VAC powstało w następstwie sukcesu popularnego rozwiązania Visa „Tap to Phone”. Rozwiązanie to umożliwi przeniesienie oprogramowania do przetwarzania płatności z urządzenia do ogólnie dostępnej chmury. Będą mogli z niej skorzystać m.in. agenci rozliczeniowi, dostawcy usług płatniczych, producenci terminali (POS) i dostawcy rozwiązań związanych z Internetem Rzeczy (IoT).

Czytaj także: Visa Mobile, czyli nowy sposób na szybsze płatności w internecie >>>

Rozwiązanie VAC, które jest już dostępne na sześciu kontynentach, pomoże innowatorom przekształcić prawie każde urządzenie w terminal płatniczy podłączony do chmury. Jednocześnie zapewni za jej pośrednictwem płynne aktualizacje oprogramowania, szczegółową analitykę i usługi sieciowe Visa. Rozwiązanie oferuje także wiodące zdolności w obszarze bezpieczeństwa, dzięki wykorzystaniu centrów danych Visa.

Przyszłość płatności

Akceptacja transakcji oparta na chmurze to przyszłość płatności.

– powiedziała Katarzyna Zubrzycka, dyrektorka działu detalistów i agentów rozliczeniowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, Visa. – Podłączone do chmury urządzenie do akceptacji płatności pozwala sprzedawcom akceptować płatności za pośrednictwem różnych urządzeń szybko, prosto i bezpiecznie – bez względu na to, czy jest to samoobsługowa recepcja w hotelu, lustro w ekskluzywnym butiku, wirtualna siłownia w domu, czy smartfon w rękach sprzedawcy prowadzącego uliczny kiosk. 

„Tap to Phone”

W styczniu 2020 roku Visa zaprezentowała „Tap to Phone”, pierwsze w branży rozwiązanie, które przemienia obecną generację smartfonów i tabletów z Androidem w zbliżeniowe terminale. Jest to również pierwsze rozwiązanie Visa pozwalające sprzedawcom akceptować płatności na ich własnych urządzeniach. Rozwiązanie „Tap to Phone” było już wykorzystywane na ponad 300 000 urządzeniach w 54 krajach, według stanu na koniec grudnia 2021 roku.

Visa Acceptance Cloud

Visa Acceptance Cloud wykracza poza obsługę jedynie telefonów i umożliwia użycie każdego urządzenia POS lub innego połączonego z internetem urządzenia nie tylko do płynnej akceptacji płatności, ale również do uruchomienia szeregu usług dodatkowych, w tym rozwiązania Kup teraz, zapłać później, narzędzi do zarządzania ryzykiem oszustw, programu Rapid Seller Onboarding i zaawansowanej analizy danych. Projekty pilotażowe realizowane są obecnie w Ameryce Północnej, Ameryce Południowej, Europie, Afryce, Azji i Australii. Obejmują one szereg zastosowań VAC – m.in. w Australii, w ramach współpracy Visa z amerykańskim fintechem Bleu, z rozwiązania korzystają sprzedawcy detaliczni i restauracje. W pilotaż włączona jest także firma NOBAL Technologies produkującą inteligentne lustra oraz koleje publiczne w Brazylii.

VAC jest uniwersalną platformą, która pomaga stworzyć każdemu dostęp do akceptowania płatności cyfrowych poprzez uwolnienie ducha innowacyjności naszych wiodących partnerów technologicznych.

– Z jednej strony, dzięki akceptacji za pośrednictwem chmury, płatności cyfrowe może zacząć oferować więcej mniejszych przedsiębiorców. Z drugiej strony, Visa Acceptance Cloud umożliwia zaawansowane doświadczenia zakupowe i płatnicze, które będą miały zasadnicze znaczenie dla kształtowania przyszłości wszelkiego rodzaju sprzedaży detalicznej – kontynuuje Katarzyna Zubrzycka – Przeniesienie akceptacji do chmury otwiera ogromne pole innowacyjności dla całego ekosystemu płatności. Jesteśmy dopiero na początku tej drogi. 

Źródło: Visa