Uproszczony wniosek dla przedsiębiorców o odroczenie płatności składek ZUS

Uproszczony wniosek dla przedsiębiorców o odroczenie płatności składek ZUS
Zakład Ubezpieczeń Społecznych Fot. stock.adobe.com/whitelook
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Przedsiębiorcy, którzy chcą skorzystać m.in. z odroczenia składek na ubezpieczenia społeczne ze względu na epidemię koronawirusa, mogą już skorzystać z uproszczonego wniosku - poinformowała prof. Gertruda Uścińska, prezes Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Wniosek jest dostępny na stronie internetowej ZUS.

#GertrudaUścińska: Wniosek jest przeznaczony dla wszystkich przedsiębiorców, niezależnie od sposobu prowadzenia przez nich księgowości #Koronawirus #OdroczenieSkładek #UproszczonyWniosek @zus_pl

‒ Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał, po uzgodnieniu z Komisją Europejską, że odroczenie o trzy miesiące składek oraz zawieszenie realizacji umowy zawartej z ZUS nie stanowią pomocy publicznej.

W tej sytuacji ZUS opracował i udostępnił uproszczony wniosek dla przedsiębiorców ‒ podkreśla prof. Gertruda Uścińska, prezes Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

Zaznacza też, że wniosek jest przeznaczony dla wszystkich przedsiębiorców, niezależnie od sposobu prowadzenia przez nich księgowości

Czytaj także: Trzy miesiące bez składek ZUS dla mikrofirm

Wystarczą podstawowe dane

Aby wypełnić uproszczony wniosek wystarczy jedynie podać podstawowe dane, w tym NIP, REGON lub PESEL.

– Należy tam również krótko, w żołnierskich słowach wyjaśnić, w jaki sposób epidemia koronawirusa wpłynęła na sytuację finansową wnioskodawcy, że nie ma możliwości opłacenia w terminie należności – wyjaśnia szefowa ZUS.

Zobacz więcej najnowszych wiadomości o wpływie koronawirusa na gospodarkę >>>

W treści wniosku należy zaznaczyć odpowiednią kratkę, w zależności od tego, o co wnioskujemy, np. odroczenie terminu płatności składek, zawieszenie układu ratalnego, zawieszenie spłaty już posiadanej umowy o odroczenie. Okres przesunięcia to 3 miesiące.

Umowę wyśle ZUS

Wniosek można przesłać elektronicznie ‒ za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych (PUE), pocztą lub złożyć w skrzynce dostępnej w placówce ZUS.

Jeżeli Zakład pozytywnie rozpatrzy sprawę, wyśle do przedsiębiorcy umowę na wskazany przez niego adres e-mail lub pocztą.

Bądź na bieżąco – zapisz się na nasz newsletter >>>

Po otrzymaniu umowy należy ją przejrzeć i podpisać. Podpisaną umowę należy przekazać do ZUS. W czasie epidemii można wysłać skan, a oryginał dostarczyć później.

Źródło: Zakład Ubezpieczeń Społecznych / ZUS