Uproszczenie i wprowadzenie standardów dotyczących udostępniania danych korzystne dla gospodarki i dla konsumentów
Technologia, którą dziś mamy w swoim zasięgu, ma potencjał, by zrewolucjonizować handel i przynieść korzyści miliardom sprzedawców, konsumentów oraz gospodarkom. Choć nie jest jeszcze dostępna dla wszystkich, ani nie zapewnia doświadczenia tak płynnego, jak oczekują tego młodsi konsumenci oraz ci, którzy chcą podążać za trendami, barierą, jaką dostrzegam, są dane.
Jest jeszcze dużo do zrobienia w zakresie uproszczenia i wprowadzenia standardów dotyczących udostępniania danych, a także pozostawienia prawa wyboru i decyzji w rękach konsumentów i małych firm.
Czytaj także: infoDOK: kolejny rekord liczby prób wyłudzeń z wykorzystaniem cudzej tożsamości
Kontrola nad danymi w rękach konsumentów
Naszym zdaniem demokratyzacja danych, czyli wprowadzenie środków, które dałyby konsumentom kontrolę nad tym, jakie informacje chcą udostępniać, w jaki sposób, kiedy i komu – zwiększy zaufanie.
Ostatnie badanie Visa przeprowadzone na 12 000 Europejczyków pokazało, że gdy konsumenci mają większą kontrolę nad wykorzystywaniem danych, są bardziej skłonni do udostępniania ich firmom, aby te odpowiedzialnie z nich korzystały.
Lecz to nie wszystko. Chociaż poszczególne elementy istnieją niezależnie, wierzymy w możliwość ich zintegrowania w celu stworzenia płynnego, wielofunkcyjnego doświadczenia użytkownika, które technologia może zapewnić.
Czytaj także: BIK ostrzega: co piąty Polak nie wie co może się stać w przypadku wycieku jego danych osobowych
Rola AI w ochronie ekosystemu płatności
Wiele z technologii nadal się rozwija. Na przykład generatywna sztuczna inteligencja otwiera wiele możliwości poprawy i personalizacji doświadczeń płatniczych. Z drugiej strony można usłyszeć o niektórych zabawnych lub dziwacznych wynikach, jakie może generować AI, więc doświadczenie nie zawsze jest idealne.
Wierzymy, że gdyby Europejczycy wykorzystali do zarządzania swoimi finansami cyfrowe narzędzia, takie jak sztuczna inteligencja, mogliby zaoszczędzić rocznie nawet 250 mld euro.
Przykładowo, w Visa od dziesięcioleci używamy sztucznej inteligencji do ochrony ekosystemu płatności i zapobiegania oszustwom, co w ubiegłym roku pozwoliło zablokować transakcje oszukańcze o wartości 40 miliardów dolarów – prawie dwukrotnie więcej niż w roku poprzednim.