UOKiK: 60 mln zł kary dla właściciela sieci Biedronka
Nieprawidłowości występowały w 27,8 proc. sklepów Biedronka skontrolowanych przez Inspekcję Handlową.
Skargi na błędne podawanie kraju pochodzenia warzyw i owoców
UOKiK wszczął postępowanie przeciw Jeronimo Martins Polska w maju 2020 roku. Powodem były skargi na błędne podawanie kraju pochodzenia warzyw i owoców w wielu sklepach sieci Biedronka oraz potwierdzające to wyniki kontroli Inspekcji Handlowej.
Czytaj także: UOKiK: ponad 723 mln zł kary dla Biedronki >>>
Rzetelna informacja o oferowanych produktach to podstawowy obowiązek przedsiębiorcy i niezbywalne prawo konsumenta.
„Tymczasem w sklepach Biedronka konsumenci chcący kupić polskie ziemniaki, pomidory, czy jabłka byli często wprowadzani w błąd. Nasze postępowanie wykazało, że w wielu przypadkach informacje na wywieszkach różniły się od tych na opakowaniach zbiorczych czy w dokumentach dostawy. Naruszenia te miały charakter systemowy i długotrwały. Dlatego nałożyłem na Jeronimo Martins Polska ponad 60 mln zł kary” – powiedział cytowany w komunikacie prezes UOKiK Tomasz Chróstny.
Sprzeciw Jeronimo Martins Polska
Jeronimo Martins Polska, właściciel Biedronki, poinformował w oświadczeniu, że nie zgadza się z karą nałożoną przez Prezesa UOKiK i stanowczo się jej sprzeciwia.
Według firmy, materiał dowodowy w tej sprawie został zebrany w sposób nieobiektywny, a jego jakość i kompletność budzi poważne zastrzeżenia.
JMP odwoła się od decyzji Prezesa UOKiK do sądu, uznając ją za nieproporcjonalną i dyskryminującą.