Udany rok 2014 i plany rozwoju segmentu MSP w mLeasingu
Rok 2014 zakończył się dla należącego do grupy mBanku mLeasingu wzrostem liczby klientów, ponadprzeciętnymi wynikami sprzedaży, a co za tym idzie umocnieniem pozycji rynkowej. W roku 2015 mLeasing skupi uwagę na segmencie detalicznym.
W minionym roku liczba klientów mLeasingu wzrosła o 1550, a nowa sprzedaż wyniosła 3 157 mln zł. W 2014 roku mLeasing odnotował 29 proc. wzrost finansowania, w porównaniu z 21 proc. wzrostem całego rynku. Szczególnie dynamicznie na tle rynku rósł w mLeasing leasing ruchomości, w tym maszyn – odpowiednio o 39 proc. i 59 proc.
Tym samym miniony rok przyniósł umocnienie pozycji rynkowej. W segmencie leasingu ruchomości mLeasing zajął 3. pozycję, natomiast na rynku CFM 6. miejsce, z 7,4 proc. udziału w rynku. Ponadto mLeasing utrzymał pozycję lidera w segmencie leasingu nieruchomości, z udziałem w rynku przekraczającym 22 proc.
– mLeasing doskonale wykorzystał rok 2014, rosnąc dynamicznie w różnych obszarach, zwiększając zarówno liczbę klientów jak i poziom finansowania. Natomiast w 2015 roku strategiczny będzie rozwój w segmencie detalicznym, we współpracy z siecią oddziałów mBanku – mówi Mieczysław Woźniak, prezes mLeasingu.
W 2015 r. mLeasing stawia na dalszy rozwój w obszarze rozwiązań dla przedsiębiorstw z segmentu małych i średnich firm. Istotnym elementem tej strategii wzrostu jest ścisła współpraca z dostawcami maszyn i urządzeń oraz pojazdów, a także koncentracja na usprawnianiu systemu obsługi sprzedażowej oraz posprzedażowej.
– W segmencie detalicznym ważną częścią naszej oferty są rozwiązania dla przedstawicieli wolnych zawodów, szczególnie leasing sprzętu medycznego dla lekarzy. Wierzymy, że mniejsze podmioty gospodarcze chętnie korzystać będą także z programów rozwojowych realizowanych przez mBank wspólnie z Europejskim Bankiem Inwestycyjnym – dodaje Cezary Raczyński, wiceprezes mLeasingu.
Źródło: mBank