Tylko do 30 listopada można złożyć e-wniosek o Dobry Start

Tylko do 30 listopada można złożyć e-wniosek o Dobry Start
Fot. stock.adobe.com / Halfpoint
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Do końca listopada tego roku można składać wnioski o wypłatę szkolnej wyprawki w ramach programu Dobry Start ‒ przypomina Zakład Ubezpieczeń Społecznych, który zajmuje się obsługą świadczeń. Weryfikacja wniosków oraz wypłata świadczenia odbywa się niemal w 100 proc. automatycznie.

Od 1 lipca do 30 listopada 2021 r. można składać wnioski o wyprawkę szkolną w wysokości 300 zł z programu Dobry Start.

W tym roku wniosek o świadczenie można złożyć wyłącznie drogą elektroniczną – za pomocą portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, bankowości elektronicznej lub portalu Emp@tia.

Zdecydowana większość wniosków została obsłużonych przez automat

Według najnowszych danych ZUS wypłacił już blisko 1,3 mld zł na 4,3 mln dzieci w ramach programu Dobry Start.

Czytaj także: Dobry Start: 90% uprawnionych złożyło wnioski, ZUS wypłacił ponad 1,1 mld złotych

Automatyczna obsługa e-wniosków

‒ ZUS od samego początku bardzo sprawnie obsługuje to nowe zadanie. Zainteresowanie programem Dobry Start jest bardzo duże. Przyjmowanie i obsługa wniosków działa bez zakłóceń ‒ mówi prof. Gertruda Uścińska, prezes ZUS.

Świadczenie z programu Dobry Start jest wypłacane wyłącznie na rachunek bankowy

‒ Zdecydowana większość wniosków została obsłużonych przez automat. Pozwoliło to na odciążenie pracowników. Większość osób złożyła już wniosek – dodaje prezes ZUS.

Czytaj także: Dobry Start: wnioski o wypłatę 300+ dostępne w bankowości elektronicznej Alior Online

Kryteria przyznawania świadczenia

Świadczenie z programu Dobry Start przysługuje raz w roku na dziecko uczące się w szkole, aż do ukończenia przez nie 20. roku życia lub 24 lat w przypadku dzieci z niepełnosprawnościami.

Każda osoba, która złoży wniosek o świadczenie z programu Dobry Start (także przez bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia), znajdzie wszystkie informacje na temat tego wniosku i jego obsługi na portalu PUE ZUS (status obsługi wniosku, szczegółowe informacje o świadczeniu).

Na portalu PUE ZUS znajdzie się też cała korespondencja z ZUS w sprawie wniosku o świadczenie (wezwanie do uzupełnienia wniosku lub załączników, informacja o przyznaniu świadczenia, decyzja odmawiająca przyznania świadczenia).

Świadczenie z programu Dobry Start jest wypłacane wyłącznie na rachunek bankowy.

Czytaj także: Banki w świadczeniu Dobry Start 300+ i 500+, o czym warto wiedzieć?

Źródło: Zakład Ubezpieczeń Społecznych / ZUS