Terminal płatniczy w telefonie z systemem Android, propozycja dla najmniejszych firm
W odróżnieniu od dotychczas testowanych, ma ono umożliwiać w pełni funkcjonalne i bezpieczne przyjmowanie płatności za pomocą różnych modeli smartfonów korzystających z systemu Android.
Rozwiązanie to pozwoli wielu mikrofirmom i małym przedsiębiorstwom odpowiedzieć na zwiększony popyt na płatności cyfrowe.
Smartfon zamiast terminala
Rozwiązania umożliwiające wykorzystanie smartfona jako urządzenia spełniającego rolę terminala płatniczego są od pewnego czasu testowane przez wiodących przedstawicieli branży płatniczej na świecie.
Prace takie odbywają się również w Polsce. Już w 2019 roku prowadził je eService. Wyniki testów udowodniły, że istnieje zapotrzebowanie na lekkie, łatwe w obsłudze rozwiązanie umożliwiające każdemu przedsiębiorcy bezpieczne przyjmowanie płatności kartą na własnym urządzeniu mobilnym.
Doświadczenia zdobyte przez eService wskazały na potrzebę kontynuacji działań w tym obszarze. Obejmą one rozwój oferty płatniczej w smartfonie, w ramach strategicznego partnerstwa pomiędzy MYPINPAD i międzynarodową Grupą EVO Payments, Inc. (NASDAQ: EVOP), do której należy eService.
Czytaj także: Jak pandemia koronawirusa zmieniła zwyczaje płatnicze Polaków?
Rozwiązanie umożliwi w pełni funkcjonalne i bezpieczne przyjmowanie płatności za pomocą różnych modeli smartfonów korzystających z systemu Android.
‒ Polska jest światowym liderem w wykorzystaniu technologii płatności zbliżeniowych, a nasze społeczeństwo bardzo pozytywnie adaptuje nowoczesne technologie płatnicze.
Wyniki badań, które prowadzimy wskazują, że stworzenie i wprowadzenie na rynek technologii SoftPOS, obsługującej płatności z użyciem PIN, może wpłynąć na jego przyszły kształt.
Jesteśmy przekonani, że terminal w smartfonie ma szansę stać się nową jakością i atrakcyjną alternatywą zarówno dla drobnych przedsiębiorców, jaki i dla dużych firm zainteresowanych mobilnymi narzędziami płatniczymi ‒ mówi Joanna Seklecka, Prezes eService.
SoftPOS do przyjmowania na smartfonie płatności
W ramach wspólnych działań zostanie m.in. przygotowane i przeprowadzone pilotażowe wdrożenie nowego, zaawansowanego rozwiązania SoftPOS, do przyjmowania na smartfonie płatności, które dzięki możliwości bezpiecznego zastosowania autoryzacji za pomocą PIN nie będą ograniczone kwotowo.
Tworzona w tym celu aplikacja mobilna zapewni współpracę z różnymi modelami smartfonów korzystających z systemu Android, wyprzedzając wcześniej testowane projekty.
Nowe rozwiązanie ma szansę pojawić się nie tylko na rynku polskim, ale także innych rynkach europejskich.
Ogromny potencjał SoftPOS oraz możliwości jego rozwoju podkreśla także Colin Greene, prezes Zarządu MYPINPAD:
‒ Rozszerzenie partnerstwa z EVO Payments, Inc. i współpraca z eService jest dla nas kamieniem milowym na drodze integracji z rynkiem europejskim.
Wierzymy, że nowe oferty, które wspólnie stworzymy przyczynią się do zwiększenia dostępności, bezpieczeństwa i komfortu korzystania z płatności elektronicznych i pomogą polskim oraz europejskim przedsiębiorcom w rozwoju biznesu i nadrabianiu strat, jakie spowodowało zamrożenie działalności na skutek pandemii COVID-19.
Czytaj także: Płatności zbliżeniowe w Polsce i Europie w dobie pandemii koronawirusa
Program Visa Tap to Phone
Partnerem przedsięwzięcia jest międzynarodowa organizacja płatnicza Visa, która będzie m.in. sprawować nadzór nad zgodnością testowanego projektu z najwyższymi standardami bezpieczeństwa.
Wypracowane rozwiązanie ma zostać wdrożone w ramach programu Visa Tap to Phone (TTP). Jest to technologia, która umożliwia łatwe przyjmowanie płatności za pomocą smartfona, bez konieczności używania dodatkowego sprzętu ‒ wystarczy jedynie pobrać odpowiednią aplikację.
Oznacza to, że miliony sprzedawców na całym świecie mogą akceptować płatności zbliżeniowe za pomocą swoich urządzeń mobilnych. Ich klienci również zyskują, mogąc dokonać płatności w kilka sekund zbliżając kartę, telefon lub zegarek do smartfona sprzedawcy, który korzysta z rozwiązania TTP dostarczonego przez eService.
Technologie cyfrowe zastępują tradycyjne urządzenia
Pandemia Covid-19 znacznie wpłynęła na zachowania konsumentów i przyspieszyła digitalizację. Dostosowanie się do tej nowej sytuacji będzie dla firm najbardziej palącym wyzwaniem w najbliższej przyszłości.
W całej Europie Visa współpracuje ze swoimi partnerami nad rozwiązaniami, które wesprą małe firmy i pomogą im sprostać zwiększonemu zapotrzebowaniu na płatności cyfrowe.
‒ Oczekiwania miliardów ludzi są obecnie takie, że będą mogli zapłacić wygodnie kartą wszędzie tam, gdzie robią zakupy. Wciąż są jednak miejsca, gdzie nie jest to możliwe: na rynku, w food tracku czy w małej rodzinnej firmie.
Miliony mikrofirm i małych przedsiębiorstw na całym świecie zmagają się z trudnościami związanymi z tradycyjną formą akceptacji płatności. Z myślą o nich, Visa demokratyzuje dostęp do nowych rozwiązań, gdyż konsumenci coraz częściej ich oczekują ‒ powiedziała Katarzyna Zubrzycka, Head of Merchant Sales and Acquirers, Central Eastern Europe w Visa.
W opiniach specjalistów branży płatniczej, odchodzenie od klasycznych rozwiązań wykorzystujących urządzenia wyspecjalizowane wyłącznie w zakresie akceptacji kart płatniczych i zastępowanie ich technologiami cyfrowymi, mogą w średnim i długim horyzoncie czasowym stanowić istotną zmianę w modelach akceptacji płatności bezgotówkowych.
Polska jako kraj o bardzo nowoczesnym rynku płatniczym i zaliczaną do najwyższych na świecie liczbą transakcji płatniczych realizowanych kartami zbliżeniowymi jest doskonałym miejscem, umożliwiającym testowanie oraz praktyczną weryfikację potencjału takich rozwiązań.
Czytaj także: Polacy przekonują się do zakupów bezgotówkowych