Temat Numeru | Rok Edukacji Ekonomicznej | Wspólnie możemy więcej

Temat Numeru | Rok Edukacji Ekonomicznej | Wspólnie możemy więcej
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Zapoczątkowana dokładnie sto lat temu edukacja finansowa społeczeństwa polskiego, towarzysząca dokonującej się równolegle wielkiej reformie walutowej i odrodzeniu złotego polskiego, była wspólną inicjatywą środowisk gospodarczych i pedagogicznych.

Oczywiście na pierwsze miejsce wysuwają się nazwiska Władysława Grabskiego, szefa rządu i ministra finansów, autora reformy walutowej i Janusza Korczaka, wybitnego pedagoga, twórcy wyjątkowej publikacji „Bankructwo małego Dżeka”, będącej dla kolejnych pokoleń naszych rodaków vademecum wiedzy o zasadach funkcjonowania rynku i przedsiębiorczości.

Równie inicjatywa Warszawskiego Instytutu Bankowości ogłoszenia roku 2024 Rokiem Edukacji Ekonomicznej mogła się dokonać tylko dzięki harmonijnej współpracy organizacji pozarządowych, których wspólnym celem jest krzewienie świadomości ekonomicznej Polaków i właściwych postaw w zakresie zarządzania finansami. Jak podmioty te postrzegają swą rolę w tak potrzebnym, bezprecedensowym przedsięwzięciu, i czym mogą pochwalić się w zakresie edukacji ekonomicznej? Odpowiedzi udzielili nam ich reprezentanci.

Małgorzata Sobkowicz
prezes zarządu, Fundacja Młodzieżowej Przedsiębiorczości:

Od 25 lat realizujemy projekty, które przygotowują dzieci i młodzież do wejścia na rynek pracy, uczą przedsiębiorczości i poruszania się w świecie finansów. Uczymy poprzez działanie i oferujemy wiele możliwości praktycznego sprawdzania wiedzy. Do tej pory w naszych programach wzięło udział 8 818 445 młodych ludzi z całego kraju. Mając to na uwadze oraz nasze bogate doświadczenie w realizacji projektów edukacyjnych na poziomie szkół podstawowych i ponadpodstawowych, nasza fundacja zaangażowała się w  inicjatywę Rok Edukacji Ekonomicznej. Jesteśmy przekonani, że o wykształcenie ekonomiczne kolejnych pokoleń warto zabiegać, tym bardziej że podniesienie wiedzy finansowej i ekonomicznej może w przyszłości zaprocentować znaczącym zmniejszeniem nierówności ekonomicznych.

Naszą rolą była, jest i będzie edukacja ekonomiczna, ponieważ im bogatsza i bardziej ugruntowana wiedza, tym większa odwaga w podejmowaniu przedsiębiorczych wyzwań i większa jakość ich realizacji. W 2024 r. chcemy to bardzo mocno zaakcentować, tym bardziej że Junior Achievement Worldwide, którego częścią jest Fundacja Młodzieżowej Przedsiębiorczości, po raz trzeci zostało nominowane do Pokojowej Nagrody Nobla.

Odbiorcy naszych programów – uczniowie i uczennice – rozwijają ambicje wykraczające poza ich własne ekonomiczne interesy, rozumieją, że przedsiębiorczość jest nie tylko środkiem utrzymania siebie i swoich rodzin, ale także narzędziem do kultywowania stabilności społecznej oraz budowania zdrowych społeczności. Dodatkowo w tym roku zainaugurowało swoją działalność JA Alumni Poland, która to sieć networkingowa podtrzymuje te wszystkie dobre ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Źródło: Miesięcznik Finansowy BANK