Temat Numeru | Rok Edukacji Ekonomicznej | Dla nich Rok Edukacji Ekonomicznej trwa już od wielu lat

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
W budowaniu świadomości ekonomicznej polskiego społeczeństwa poczesne miejsce zajmują banki, a także powołane z ich inicjatywy organizacje pozarządowe. O ich zaangażowaniu w dotychczas realizowane procesy dydaktyczne, a także postrzeganiu poziomu wiedzy finansowej przeciętnego Kowalskiego wypowiedzieli się reprezentanci tych instytucji. Odnieśli się oni również do tego, na ile Rok Edukacji Ekonomicznej jest w stanie przyczynić się do ukształtowania solidnych podstaw dla edukacji polskiego społeczeństwa w zakresie ekonomii i finansów.

Agnieszka Chrobot
kierownik Zespołu Komunikacji, Bank BPS:

Banki spółdzielcze Zrzeszenia BPS oraz Bank BPS od lat angażują się w inicjatywy, mające za cel zwiększenie świadomości ekonomicznej w Polsce. Flagową akcją w tym obszarze jest program „TalentowiSKO”. Dzięki niemu uczniowie szkół podstawowych i ponadpodstawowych od 11 lat poznają zasady przedsiębiorczości i oszczędzania, co pomaga wypełnić luki w tradycyjnym systemie edukacji. Program oferuje nauczycielom gotowe scenariusze zajęć, wykorzystując interaktywne metody, jak konkursy czy animacje, by angażować młodych ludzi w tematykę finansową, rozwijać ich kreatywność oraz zdolności analityczne. Materiały edukacyjne przygotowane są przez doświadczonych metodyków i dostosowane do różnych grup wiekowych.

Sukces programu „TalentowiSKO” to nie tylko coraz większa liczba uczestniczących szkół i uczniów, ale także pozytywne zmiany w ich podejściu do finansów. Wprowadzenie młodych ludzi w świat ekonomii, oszczędzania i przedsiębiorczości buduje solidne podstawy, które w dorosłym życiu pozwolą podejmować świadome decyzje finansowe czy biznesowe. Zwłaszcza że ocena poziomu wiedzy ekonomicznej w polskim społeczeństwie nadal wskazuje na potrzebę działań edukacyjnych w tym zakresie. Stąd Rok Edukacji Ekonomicznej i jego przeróżne inicjatywy są znakomitą szansą na podkreślenie znaczenia ekonomicznej wiedzy w życiu codziennym i wsparciem dla Polaków w nabywaniu i rozwijaniu kompetencji finansowych.

Joanna Dymna-Oszek
dyrektor Biura Zarządu ING Banku Śląskiego, Pion CEO:

Inicjatywy takie, jak Rok Edukacji Ekonomicznej, są ważne dla budowania i wzmacniania świadomości społecznej. W ING konsekwentnie realizujemy strategię, której elementem jest dzielenie się wiedzą i dobrymi praktykami. Działania realizujemy jako bank, ale i za pośrednictwem naszych fundacji korporacyjnych. Misję wyrównywania szans dzieci realizujemy poprzez programy edukacyjne. Dzielimy się materiałami edukacyjnymi, m.in. scenariuszami, które rozwijają kompetencje przyszłości oraz materiałami do nowoczesnej edukacji. Udostępniamy je bezpłatnie na stronie internetowej Fundacji ING Dzieciom – mogą z nich korzystać nauczyciele, edukatorzy oraz rodzice z całej Polski. Wśród dużych projektów, które wspieramy od lat, należy wymienić skierowany do młodzieży projekt „Zwolnionych z Teorii”, a także nasz autorski Program Grantowy dla startupów i młodych naukowców.

Również na co dzień inspirujemy Polaków do dbania o zdrowie finansowe. Edukujemy i wspieramy ich poprzez nasze działania komunikacyjne i kampanijne. Dobrym przykładem są kampanie oszczędnościowe czy kampania „Bezpieczne dzieci w sieci” wraz z grą edukacyjną Miasto ING, z którą jako pierwszy bank w Polsce pojawiliśmy się na platformie gamingowej Roblox. Poprzez nasze działania pokazujemy, że biznes może i powinien podejmować działania oraz wspierać inicjatywy, które umożliwią wszystkim równy dostęp do edukacji.

Paulina Wołosz-Sitarek
członkini zarządu, Fundacja Banku Millennium:

Poziom wiedzy ekonomicznej polskiego społeczeństwa nie jest satysfakcjonujący. Bank Millennium od lat angażuje się w budowę świadomości ekonomicznej Polaków. Od 2020 r. prowadzimy serię cyklicznych webinariów dla klientów, w których uczestniczą eksperci z obszaru finansów. Intensywnie pochylamy się nad edukacją z zakresu cyberbezpieczeństwa czy digitalizacji bankowości. W 2023 r. przeprowadziliśmy 12 webinariów, z czego połowa miała charakter edukacyjny. Fundacja Banku Millennium od 2016 r. prowadzi program edukacyjny „Finansowy Elementarz”, który skierowany jest do najmłodszych. Od początku trwania programu w przedszkolach w całej Polsce przeprowadzono 3157 warsztatów, w których przeszkolono ponad 70 000 dzieci. W ramach programu, poprzez stronę internetową i kanał YouTube, Fundacja udostępnia materiały edukacyjne: filmiki, poradniki i artykuły, które wyjaśniają, jak przekazywać wiedzę m.in. z zakresu oszczędzania i planowania wydatków.

Rok Edukacji Ekonomicznej daje niepowtarzalną szansę, ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Źródło: Miesięcznik Finansowy BANK