Świąteczne zakupy w internecie rób z głową. Mikołaj nie zawsze przyjmie zwrot

Świąteczne zakupy w internecie rób z głową. Mikołaj nie zawsze przyjmie zwrot
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
W czasie przedświątecznej gorączki zakupowej warto pamiętać, że niektóre produkty zakupione przez internet nie podlegają zwrotowi. Oto zestawienie kłopotliwych prezentów, z którym warto zapoznać się przez zbliżającymi świętami.

Niektórych prezentów nie zwrócisz, nawet jeśli kupiłeś je przez internet. #zakupy #prezenty #internet #święta #ECK

Zgodnie z przepisami konsumentowi przysługuje 14-dniowe prawo do zwrotu rzeczy zakupionej przez internet, przypomina Europejskie Centrum Konsumenckie. Regulacje mówią jednak o odstępstwach od tej zasady.

Tych prezentów nie zwrócisz, nawet jeśli kupiłeś je przez internet:

Biżuteria z grawerem

Pani Paulina zamówiła swojej siostrze bransoletkę z wygrawerowanym dniem jej urodzenia. Po odebraniu przesyłki okazało się, że pomyliła datę…

Jeżeli przedmiotem zamówienia jest rzecz wyprodukowana według specyfikacji konsumenta, nie przysługuje mu prawo odstąpienia od umowy.

Perfumy/kosmetyki

Pan Tomasz kupił swojej mamie przez internet perfumy, nie znając ich zapachu. Po otwarciu okazało się, że mają zapach bzu, na który obdarowana jest uczulona…

Konsument nie może odstąpić od umowy w sytuacji, gdy zakupiony produkt został rozpakowany i nie nadaje się
do dalszej sprzedaży.

Bilet na koncert

Pani Barbara kupiła swojemu synowi za pośrednictwem portalu internatowego bilet na koncert ulubionego zespołu. Po wręczeniu prezentu okazało się, że on już wcześniej sam taki nabył…

Zwrot produktu zakupionego poza siedzibą przedsiębiorcy nie dotyczy usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli wskazano termin ich realizacji.

Bielizna

Pani Aleksandra kupiła mężowi w prezencie świątecznym skarpetki. Po przymierzeniu okazało się, że nie trafiła z rozmiarem…

Jeżeli bieliznę, którą zakupiliśmy przez internet, wyjęliśmy z opakowania, to nie może być zwrócona ze względów higienicznych.

Prawo do informacji

Jeżeli nie możemy zwrócić produktu zakupionego przez internet, powinniśmy być o tym poinformowani przed zakupem. Dlatego przed kliknięciem „kupuję”, warto zapoznać się z regulaminem sprzedawcy lub informacją zawartą w ofercie.

Prawo do reklamacji

Brak możliwości odstąpienia od umowy nie oznacza, że nie mamy prawa do reklamowania zakupionego produktu. W całej Unii Europejskiej mamy na to 2 lata od czasu zakupu.

Źródło: Informacja prasowa Europejskie Centrum Konsumenckie