SMS-y kanałem dotarcia do seniorów?
Osoby mające powyżej 50 lat najbardziej cenią sobie możliwość korzystania z telefonii komórkowej, gdzie dominującymi usługami są połączenia głosowe na numery komórkowe (71,6 proc.) oraz SMS-y (47,9 proc.). Z połączenia z internetem za pomocą telefonu korzysta zaledwie 15,9 proc. seniorów. Oznacza to, że krótkie wiadomości tekstowe mogą być narzędziem, które zapewni skuteczne dotarcie do seniorów z ofertą określonego produktu lub usługi.
Z raportu Urzędu Komunikacji Elektronicznej wynika ponadto, że z internetu korzysta 40,2 proc. badanych. 60,4 proc. osób starszych przyznaje, że nie potrafi obsługiwać komputera a 55,2 proc. nie odczuwa potrzeby korzystania z niego. Sporą grupę tworzą osoby, które nie potrafią korzystać z internetu (55,8 proc.), a aż 49,6 proc. badanych zadeklarowało, że internet nie jest im do niczego potrzebny.
Marcin Złoch