Santander Bank Polska rozwija sieć oddziałów bez barier; kolejna placówka otwarta

Santander Bank Polska rozwija sieć oddziałów bez barier; kolejna placówka otwarta
Mapa tyflograficzna Fot. Santander Bank Polska
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Santander Bank Polska Bank uruchomił swój kolejny flagowy oddział bez barier. Placówka w Warszawie jest wyposażona m.in. w ścieżki dotykowe, mapę tyflograficzną czy interaktywne znaczniki. Dzięki nim bank będzie bardziej dostępny dla osób z indywidualnymi potrzebami.

Co roku, 15 października obchodzimy Międzynarodowy Dzień Białej Laski, który zwraca uwagę na potrzeby osób z niepełnosprawnościami wzroku. Według danych GUS w Polsce jest ponad 1,8 mln osób z niepełnosprawnością wzroku, w tym około 100 tysięcy to osoby całkowicie niewidome. Santander Bank Polska od kilku lat wprowadza rozwiązania technologiczne, które ułatwiają osobom z różnymi potrzebami korzystanie z jego oferty. Podejmuje też wiele inicjatyw, dzięki którym usuwane są inne bariery np. architektoniczne.    

Jednym z takich projektów jest sieć oddziałów bez barier. Bank aranżuje swoje placówki w taki sposób, aby zwiększać ich dostępność dla wszystkich klientów.

Flagowe oddziały Santander Bank Polska

Wśród nich znajdują się tzw. flagowe oddziały. Są one dodatkowo wyposażone m.in. w: ścieżki dotykowe, mapę tyflograficzną (plan oddziału z wypukłościami odzwierciedlającymi obiekty z otoczenia i opisami w alfabecie Braille’a) oraz system nawigacyjno-informacyjny TOTUPOINT. Rozwiązania te wspomagają orientację przestrzenną i zwiększają poziom bezpieczeństwa osób z niepełnosprawnością wzroku. Takie placówki funkcjonują w Gorzowie Wielkopolskim, Wrocławiu, Bolesławcu oraz Kłodzku.

Obecnie uruchomiono piątą – w Warszawie. Przygotowano ją zgodnie ze standardem dostępności architektonicznej. Jest on wynikiem współpracy z ekspertami, działającymi na rzecz osób z niepełnosprawnościami. Bank ma w planach tworzenie kolejnych oddziałów bez barier.

Zasady obsługi klientów z różnymi potrzebami

We wszystkich oddziałach Santander Bank Polska obowiązują zasady obsługi klientów z różnymi potrzebami, w tym z niepełnosprawnościami. W każdej placówce klienci mogą skorzystać ze stanowiska pierwszeństwa obsługi. We wszystkich oddziałach są też ramki oraz mini lupy z przeznaczeniem dla osób słabowidzących i seniorów.

Czytaj także: Santander Bank Polska przeszedł pozytywnie audyt Deklaracji Odpowiedzialnej Sprzedaży >>>

Od 2018 bank dostosowuje projekty wnętrz swoich oddziałów do potrzeb osób z niepełnosprawnościami wzroku. Ważne miejsca w oddziałach (np. stanowiska kasowe) są wyróżniane podświetleniem oraz kontrastowymi oznaczeniami w elementach szklanych. Inkluzywność w Santander Bank Polska to także „mówiące bankomaty” z funkcją przełączenia ekranu w tryb wysokiego kontrastu lub jego wygaszenia (oznaczone w alfabecie Braille’a). Bank jako pierwszy w Polsce wdrożył również karty płatnicze, które dzięki wcięciu na krótszej krawędzi ułatwiają umieszczenie ich prawidłową stroną np. w bankomacie.

Bank umożliwia także logowanie do aplikacji bankowości mobilnej za pomocą Face ID i Touch ID, a w Contact Center możliwa jest telefonicznie identyfikacja przez biometrię głosową.

Źródło: Santander Bank Polska