Rusza kampania „Bezpieczne pieniądze”

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

pln.01.400x26725 marca Narodowy Bank Polski rozpoczął kampanię informacyjną "Bezpieczne pieniądze" związaną z wprowadzeniem do obiegu banknotów ze zmodernizowanymi zabezpieczeniami. W kampanii weźmie udział wiele instytucji publicznych i firm komercyjnych związanych z obrotem gotówkowym. W weekend 5-6 kwietnia w Centrali NBP odbędą się także Dni Otwarte, których tematem przewodnim będzie modernizacja zabezpieczeń banknotów.

Zakład Ubezpieczeń Społecznych rozpoczął już wysyłkę ulotek informacyjnych wraz ze standardową korespondencją do ponad 8,5 miliona osób. Docierają do nas liczne sygnały, że nasi klienci chwalą kolportaż informacji NBP o nowych zabezpieczeniach banknotów w korespondencji ZUS. Dla nas zaś ważnym jest, aby grupa starszych klientów ZUS była dobrze i jak najszerzej poinformowana o nowych zabezpieczeniach polskich banknotów, to oni bowiem najczęściej narażeni są na rożne próby fałszerstw i oszustw – wyjaśnia Michał Jonczyński, członek zarządu ZUS. Informację z ZUS wraz z ulotką otrzymało już ponad 2 miliony adresatów.

W działania informacyjne włączyły się też: Ministerstwo Finansów, Ministerstwo Spraw Zagranicznych, Ministerstwo Edukacji Narodowej, Ministerstwo Spraw Wewnętrznych, Policja, Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego oraz Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych S.A. W ramach tej współpracy komunikat o modernizacji zabezpieczeń będzie przekazywany przez urzędy, izby skarbowe i izby celne, a także polskie ambasady za granicą, komisariaty oraz kantory.

Wsparcie kampanii zadeklarowała też liczna grupa partnerów komercyjnych, wśród których znajdują się największe sieci sklepów. Będą one dystrybuowały w swoich placówkach ulotki i plakaty o zabezpieczeniach banknotów oraz prezentowały spoty informacyjne. Komunikaty o modernizacji banknotów pojawią się także w niektórych sieciach bankomatów oraz  komunikacji miejskiej.

Kampanię wesprą również media, przede wszystkim publiczne – Telewizja Polska i Polskie Radio. W ramach kampanii społecznej od 24 marca przez kilka kolejnych tygodni będą one emitować na swoich antenach spoty przygotowane przez NBP. Natomiast 7 kwietnia Gazeta Wyborcza dołączy do wydania ogólnopolskiego ulotkę objaśniającą najważniejsze zmiany w zabezpieczeniach banknotów.

Na stronie internetowej kampanii pod adresem www.nbp.pl/bezpiecznepieniadze  umieszczone zostały materiały informacyjne oraz kurs o zmodernizowanych zabezpieczeniach banknotów. W kanale telewizyjnym NBP w serwisie youtube.com są już dostępne spoty radiowe i telewizyjne przygotowane do emisji w ramach kampanii.

„NBP przygotował również zaktualizowaną aplikację mobilną na urządzenia Android oraz Apple iOS – NBP Safe, dzięki której będzie można w prosty sposób nauczyć się, jak rozpoznawać autentyczność banknotów. Aplikacja umożliwia także sprawdzenie aktualnych średnich kursów walut NBP i jest już dostępna za darmo w sklepie Google Play oraz App Store” – mówi Marcin Kaszuba, dyrektor Departamentu Komunikacji i Promocji NBP. Informacje dla osób z niepełnosprawnością znajdują się na stronie www.nbpniewyklucza.pl/bezpieczne-pieniadze.

Partner technologiczny kampanii: Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych S.A.

Partnerzy społeczni: Carrefour Polska, Euronet Polska, Grupa PZU, Jeronimo Martins Polska, Kaufland, Lidl, Media Markt, PKP Intercity, PKP SA, Poczta Polska S.A., Saturn.

Partnerzy medialni: Telewizja Polska, Polskie Radio SA, Gazeta Wyborcza, Katolicka Agencja Informacyjna.