Rekordowy zysk Nest Banku w 2022 roku
Grupa Nest Banku (w skład której wchodzą Nest Bank i Faktoria, oferująca usługi faktoringowe i płatności odroczone – Spingo) wypracowała zysk netto w wysokości 47,1 mln zł w 2022 r (+2174% r/r).
Wskaźnik ROE wyniósł 8,2% (+7,82 pkt proc. r/r), natomiast ROTE: 9,37%, podano.
„W 2022 roku konsekwentna realizacja strategii, przyjętej w 2020 roku, przyniosła bardzo dobre efekty i pozwoliła na zwiększenie rentowności, wartości dla udziałowców oraz zysków banku.
Dzięki temu w 2023 roku możemy dalej rozwijać biznes, wprowadzając jednocześnie kolejne innowacje” – powiedział wiceprezes Nest Banku Janusz Mieloszyk, cytowany w komunikacie.
Czytaj także: W Nest Banku konto na selfie
Ponad 33 tys. nowych klientów
Łączny współczynnik wypłacalności na poziomie skonsolidowanym TCR osiągnął wartość 13,78% i był powyżej oczekiwań regulacyjnych.
Wskaźnik koszty/przychody (CIR) wyniósł 53% (-5,3 pkt proc. r/r). W 2022 roku Nest Bank pozyskał ponad 33,5 tys. nowych klientów (czyli o 69% więcej niż w zeszłym roku) i dzięki temu na koniec roku łączna liczba jego klientów wyniosła ponad 418 tys., podano.
Czytaj także: Nest Bank wprowadza dla posiadaczy konta firmowego terminal płatniczy w kieszeni
Inwestycje w nowe technologie
Stabilnemu rozwojowi bazy klientów towarzyszyły także innowacyjne wdrożenia i rozwój technologiczny. Bank koncentrował się przede wszystkim na projektach chmurowych oraz wprowadzeniu ważnych ułatwień dla przedsiębiorców takich jak NestPOS (terminal płatniczy w telefonie), bramka płatnicza oraz możliwość założenia konta na selfie.
Ponadto Nest! jako pierwszy bank na świecie wprowadził płatności Visa Mobile oraz jako pierwszy w Polsce udostępnił nowy format przelewów zagranicznych dla firm Visa B2B Connect, podano również.
Nest Bank jest zależny od funduszu private equity AnaCap, który zarządza funduszami o wartości 2,9 mld euro, pochodzącymi od globalnych inwestorów.