Raporty: Rynek handlowy w Polsce w II półroczu 2016 r.

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Polish Retail Research Forum (PRRF) opublikowało dane podsumowujące rynek centrów handlowych w Polsce w II półroczu 2016 r. Dane zostały przygotowane przez zespół analityków i obejmują zasoby nowoczesnej powierzchni handlowej, w tym nowe obiekty oddane do użytku, podaż w budowie oraz poziom nasycenia nowoczesną powierzchnią handlową (m 2 /1000 mieszkańców). PRRF publikuje również dane o powierzchni niewynajętej dla rynków handlowych w Polsce w miastach powyżej 150 tys. mieszkańców.

Na koniec grudnia 2016 roku całkowite zasoby nowoczesnej powierzchni w centrach handlowych (włącznie z parkami handlowymi i centrami wyprzedażowymi) w Polsce wyniosły 11,2 mln m 2 GLA w ramach 479 obiektów.

Największymi rynkami handlowymi pozostają aglomeracja warszawska (ponad 1,5 mln m 2 GLA) oraz konurbacja katowicka (ponad 1,1 mln m 2 GLA).

Wśród ośmiu głównych aglomeracji najmniejszym zasobem nowoczesnej powierzchni handlowej charakteryzuje się aglomeracja szczecińska (274 tys. m 2 GLA). Wśród ośmiu największych rynków handlowych w Polsce najwyższym poziomem nasycenia nowoczesną powierzchnią handlową niezmiennie charakteryzują się aglomeracje poznańska (881 m 2 /1000 mieszkańców) oraz wrocławska (838 m 2 /1000 mieszkańców). Najniższy poziom wskaźnika notowany jest natomiast w aglomeracji szczecińskiej (495 m 2 /1000 mieszkańców).

Po skromnym pierwszym półroczu 2016 r., w drugiej połowie roku zasoby nowoczesnej powierzchni centrów handlowych w Polsce wzrosły o 327 tys. m 2 powierzchni najmu.

W drugim półroczu 2016 r. otwartych zostało aż trzynaście nowych centrów handlowych i parków handlowych o łą...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI