Raport specjalny – „Ranking największych banków w Polsce”: Czy ktoś jeszcze zarabia na współpracy?
Bohdan Szafrański
W Polsce już w 2013 r. pojawiły się pierwsze takie łączone oferty. Były to: Plus Bank (Plus, Polsat, Cyfrowy Polsat), T-Mobile Usługi Bankowe (T-Mobile, Alior Bank), Orange Finanse (Orange, mBank). Nie można też zapominać o propozycji Euro Banku i platformy nc+. Dla obu stron to sposób na rozszerzenie oferty, pozyskanie nowych klientów oraz zwiększenie ich lojalności. Przy stosunkowo niskich nakładach na nową infrastrukturę można im zaproponować atrakcyjne promocje. Większa baza klientów podstawowych produktów finansowych to również niższe koszty na pojedynczą transakcję i potencjalnie wyższe marże.
Branże finansowa i telekomunikacyjna należą do sektorów o wysokim poziomie regulacji i poddane są silnej presji konkurencyjnej na rynku. Jednakże samodzielne wchodzenie w nowe nisze wiąże się z dużym ryzykiem. Przekonały się o tym banki, które próbowały do swojej oferty wprowadzać własne marki telefonii komórkowej w formule operatora sieci wirtualnej MVNO (Mobile Virtual Network Operator).
Jak jest dziś…
Sieć telefonii komórkowej Plus od 2013 r. współpracuje z Plus Bankiem. Obecnie głównie skupia się na oferowaniu klientom konta bankowego – Konto Plus. W przypadku skorzystania z rachunku osobistego w Plus Banku klient może zaoszczędzić nawet 660 zł na rachunkach za usługi w Plusie bądź Cyfrowym Polsacie. Wystarczy wykonywać miesięcznie płatności bezgotówkowe za minimum 500 zł i otrzymuje się 10 zł obniżki na rachunku w Plusie lub w Cyfrowym Polsacie. Przelew wynagrodzenia na konto to kolejne 10 zł, a ustawienie polecenia zapłaty z tego konta za usługi w obu wymienionych wcześniej platformach to dodatkowe 5 zł. Natomiast za podpisanie nowej lub przedłużenie istniejącej umowy w Plusie lub Cyfrowym Polsacie można przez pierwsze 12 miesięcy otrzymywać kolejne 15 zł. Jak podaje Plus, w minionym roku pozyskano ponad 100 tys. klientów bankowości.
W maju 2015 r., czyli po 365 dniach od startu, poinformowano, że T-Mobile Usługi Bankowe miały 500 tys. klientów, choć przy starcie projektu zapowiadano, że celem jest osiągniecie liczby 2 mln klientów w ciągu 4-5 lat. Nie wydaje się, by udało się to uzyskać. Trzeba też pamiętać, że nowy brand przejął na samym początku ok. 250 tys. klientów dawnego Alior Sync. Co nie znaczy, że usługa nie funkcjonuje. Obecnie nadal, jeśli się jest klientem T-Mobile lub nim się zostanie, można liczyć na dodatkowe korzyści jako użytkownik T-Mobile Usługi Bankowe. Jest to m.in. bonus 20% podczas doładowywania telefonów z konta w T-Mobile na kartę, Heyah oraz MIX i Heyah MIX. Otrzymać można też limit w koncie do 1000 zł dostępny po otwarciu konta osobistego – bez zbędnych formalności oraz opłaty za uruchomienie. Nie ma ...
Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:
- zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
- wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
- wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
- zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.
Uwaga:
- zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
- wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).
Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:
- bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI