Raport Specjalny | Nowe Technologie | Coraz więcej możliwości
Rosnące zapotrzebowanie konsumentów na dostęp do usług finansowych z kanałów cyfrowych doprowadziło do dynamicznego rozwoju technologii bankowych, które na nowo definiują tę branżę. Cyfryzacja zmienia sposób, w jaki ludzie wchodzą w interakcje i prowadzą codzienne interesy, istotnie wpływa także na przyszłość usług finansowych na świecie.
Przyszłość bankowości detalicznej
Technologia ukierunkowana na poprawę efektywności operacyjnej banków detalicznych pozytywnie wpływa na ten rynek. Według Insider Intelligence, aż 39% dyrektorów bankowości detalicznej twierdzi, że technologia odgrywa kluczową rolę w redukcji kosztów, a jedynie 24%, że poprawia ona głównie doświadczenia klientów. Banki detaliczne uruchamiają platformy w przestrzeni Banking-as-a-Service (BaaS), aby zachować konkurencyjność.
Nowoczesna architektura podstawowego systemu bankowego jest natywna dla chmury, co ułatwia obsługę klienta na najwyższym poziomie i zwiększa efektywność kosztową. W przeciwieństwie do starszej infrastruktury systemy natywne w chmurze mają niższe koszty konserwacji i eksploatacji, a to ze względu na mniejszą zależność od sprzętu. Kolejną ich zaletą jest elastyczność, w konsekwencji czas wprowadzania nowych usług i produktów na rynek może zostać znacznie skrócony. Chmura przyspieszyła proces oddawania do użytku nowych produktów; co więcej podstawowe systemy bankowe w chmurze pomagają stworzyć środowisko sprzyjające ich zwinnemu i odpornemu opracowywaniu, testowaniu i uruchamianiu.
Inna zaleta rozwiązań chmurowych to znacznie szybsze wprowadzanie aktualizacji oprogramowania. Oparta na nich nowoczesna architektura podstawowego systemu bankowego umożliwia szybkie skalowanie procesów w górę lub w dół. Pozwala to bankom na optymalizację kosztów i szybkie reagowanie na zmiany zapotrzebowania klientów i liczbę transakcji bez inwestycji w sprzęt. Kolejną zaletą chmury są aplikacje rozproszone, składające się z mikrousług (odrębna metoda rozwoju systemu oprogramowania, która koncentruje się na tworzeniu jednofunkcyjnych modułów z dobrze zdefiniowanymi operacjami i interfejsami). Mikrousługi pomagają zbudować aplikację jako zestaw małych usług, z których każda uruchamia własny proces i może być wdrażana niezależnie.
Przyszłość bankowości mobilnej
Bankowość mobilna to dziś nic innego, jak oferta must have instytucji finansowych. Pozwala zachować konkurencyjność, szczególnie wśród obeznanych z technologiami cyfrowymi millenialsów i przedstawicieli pokolenia Z. Ponad 45% respondentów czwartej edycji corocznego badania przewagi konkurencyjnej w bankowości mobilnej, przeprowadzonego przez Insider Intelligence, określa mobilność jako jeden z trzech głównych czynników decydują...
Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:
- zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
- wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
- wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
- zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.
Uwaga:
- zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
- wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).
Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:
- bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI