Raport Specjalny – IT@BANK 2023 | AI – Contentful | Sztuka i Nauka Tworzenia Treści: Jak Opowieści Zachwycają Odbiorców i Maksymalizują Efektywność Contentu

Raport Specjalny – IT@BANK 2023 | AI – Contentful | Sztuka i Nauka Tworzenia Treści: Jak Opowieści Zachwycają Odbiorców i Maksymalizują Efektywność Contentu
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
„It is a curious thing that the more the world shrinks because of electronic communications, the more limitless becomes the province of the storytelling entertainer” – Walt Disney.

Te słowa Walta Disneya (które przetłumaczyć można jako: „to ciekawe, że im bardziej świat kurczy się z powodu komunikacji elektronicznej, tym bardziej nieograniczona staje się domena artysty opowiadającego historie”) wygłoszone dziesiątki lat przed narodzinami internetu, ukazują istotę związku między opowiadaniem historii, kreowaniem doświadczeń i budowaniem biznesu. Disney osiągnął sukces, tworząc spójne wszechświaty, w których jego postacie żyją i współdziałają, przyciągając widownię na różnych nośnikach – od krótkich filmów po komiksy i produkty licencjonowane. Świat Myszki Miki i jej przyjaciół rozwinął się od filmów dźwiękowych i gazet do fizycznych parków tematycznych Disneya, gdzie widzowie mogli aktywnie uczestniczyć. Te postacie i światy były konsekwentnie rozbudowywane, wykorzystywane i rozwijane, zwiększając zaangażowanie widowni i rozwijając biznes1.

Podobne podejście można zastosować w różnych branżach, jak Red Bull, który oprócz sprzedaży napojów energetycznych, skomercjalizował kategorię sportów ekstremalnych, czy Patagonia, która inspiruje klientów do aktywizmu ekologicznego i zrozumienia związku między społeczeństwem a przyrodą.

Banki i instytucje finansowe również mogą wykorzystać to podejście, aby budować bliższe relacje z klientami w erze cyfrowej. Jednak osiągnięcie tego wymaga zrozumienia, jak budować spójne fabuły na różnych platformach i kanałach, we współpracy z klientami i w odpowiednim czasie. Narzędzia ułatwiające korzystanie i ponowne wykorzystywanie treści są kluczowe.

Nawet firmy mediowe zdają sobie sprawę, że ich konkurencją nie są tylko inne media, ale różne formy rozrywki. Netflix bardziej obawia się konkurencji ze światem gier, takich jak „Fortnite” niż konkurencji ze stacjami telewizyjnymi. Konwergencja treści, gier i usług interaktywnych wymaga myślenia i działania jak firma rozrywkowa2.

Reklama sama w sobie nie wystarcza do dotarcia i zaangażowania klientów. Klienci oczekują aktywnego uczestnictwa, doświadczeń i trwałych rozmów. Połączenie sztuki storytellingu z composable contentem, wspieranym technologią, pozwala na opowiadanie historii w bardziej efektywny i szybszy sposób.

Composable Content, zarówno jako podejście, jak i technologiczna platforma, obejmuje kilka kluczowych elementów, które pomagają instytucjom finansowym ożywić swoje narracje.

SZYBKOŚĆ REALIZACJI

Zdolność do szybkiego reagowania i poruszania się we wszystkich formach zaangażowania klienta stała się kluczowa dla biznesu. Publikacja nowej strony docelowej przez kilka tygodni lub aktualizacja istotnych informacji przez kilka dni to zbyt długo. Możliwość szybkiego i łatwego wykonywania działań z contentem stanowi różnicę między byciem tu i teraz lub całkowicie pominiętym.

WYKORZYSTANIE OMNICHANNEL

Firmy takie jak TELUS i VR Group chcą, aby treści wyświetlane na cyfrowych tablicach reklamowych czy podczas zakupu biletów w kasach były tożsame z tym, co klient zobaczy na innych urządzeniach. Vans, jak i Gucci potrzebują takiej samej spójności w promowaniu swojej współpracy w Roblox, jak w przypadku strony internetowej czy aplikacji. Sposób, w jaki angażują swoją publiczność w Roblox, może być inny, ale wygląd marki, same produkty i treści z nimi związane pozostają takie same.

To działa efektywnie tylko wtedy, gdy publikacja we wszystkich tych kanałach ma miejsce w jednym systemie. W momencie gdy istnieją różne systemy publikacji dla różnych kanałów, pojawiają się wąskie gardła i przeszkody. Osoby, które wiedzą, co trzeba opublikować, nie mają odpowiedniego dostępu lub umiejętności programistycznych. Aktualizacje pojawiają się w różnym czasie, ponieważ zespół od aplikacji mobilnej czeka na wykonanie pracy przez zespół od strony internetowej. Systemy monolitowe zostały stworzone z myślą o obsłudze jednego kanału, a oczekiwania klientów już dawno przeniosły się do spójnej wielokanałowej rzeczywistości.

TWORZENIE WYJĄTKOWYCH I OSOBISTYCH DOŚWIADCZEŃ

Spersonalizowane doświadczenia składają się z różnych wariantów obrazów, tekstu, wideo, informacji o produkcie i innych zasobów, ta inicjatywa wymaga od firm zarządzania ogromną biblioteką contentu. Tradycyjne systemy zarządzania contentem (CMS) organizują treści w formacie strony, co oznacza, że personalizacja wymaga od zespołów tworzenia pojedynczych stron. Wymaga to wielu czynności kopiowania, wklejania i edycji przez zespoły edytorskie. Contentful przechowuje i strukturyzuje treści w taki sposób, który pozwala na dostęp i dystrybucję w każdym punkcie styku cyfrowego. Integruje się również z silnikami personalizacyjnymi i innymi technologiami, których firmy używają do elewacji doświadczeń klientów.

ZAPEWNIANIE SPÓJNOŚCI I UMOŻLIWIANIE KREATYWNOŚCI NA DUŻĄ SKALĘ

Generatywna sztuczna inteligencja otworzyła nową erę, w której wszyscy możemy przyspieszyć naszą kreatywność, wykorzystując moc maszyn do poprawy prędkości, eksperymentów i współpracy. To zrewolucjonizuje sposób, w jaki tworzymy, dostarczamy i komunikujemy się z contentem” powiedział Steve Sloan, CEO Contentful. – „W Contentful naszą wizją jest odblokowanie mocy treści cyfrowej dla naszych klientów, i już teraz umożliwiamy to poprzez nasze najnowsze rozwiązania w zakresie composable content wzbogacone o moc sztucznej inteligencji, a w naszych planach produktowych mamy kolejne innowacje, aby pomóc zespołom cyfrowym osiągnąć swój pełen potencjał”.


1 ‘A World of Disney: Building a Transmedia Storyworld for Mickey and his Friends,’ Matthew Freeman, Cambridge University Press, 10 February 2021

2 “Why Every Company Needs to Think Like an Entertainment Company,” Mark Purday and Gene Reznik, Harvard Business Review, 9 May 2019.


Piotr Mrozinski
Enterprise Sales Lead – CEE / Contentful:

Transformacja cyfrowa polskiego sektora bankowego nieustannie biegnie do przodu. Coraz odważniej wchodzimy do chmury, a do personalizacji doświadczeń klienta wykorzystujemy cyfrowe platformy wsparte przez AI. W bankowości szeroko pojęty content jest kluczowy do zapewnienia odpowiedniego poziomu doświadczeń klientów, a niestety ograniczenia wynikające z monolitycznych i przestarzałych systemów skutecznie to uniemożliwiają. Zastosowanie platform composable content daje nam szybkość, elastyczność i możliwość wprowadzenia AI ku uciesze naszych zespołów deweloperskich, marketingowych, a przede wszystkim klientów.

Contentful to intelligent composable content platform – więcej informacji: www.contentful.com / piotr.mrozinski@contentful.com

Źródło: Miesięcznik Finansowy BANK