Raport Specjalny | IT@BANK 2022 – INNERGO | Korzystasz z Apple? Warto wybrać dobry serwis
Tym bardziej istotne jest zatem, aby to wszystko działało – prawie bez przerw. Dotyczy to również serwisu sprzętu IT. Ten musi być nie tylko szybki, ale przede wszystkim kompetentny.
Działy IT banków muszą zadbać nie tylko o jakość samego sprzętu IT, z czym również łączy się jego wydajność oraz komfort pracy, ale również o jego odpowiedni serwis. Najważniejsze jest, by w jak najkrótszym czasie zidentyfikować problem, dokonać jego kategoryzacji i przeprowadzić ewentualne naprawy. Ma to kolosalne znaczenie w organizacjach korzystających z dziesiątek czy setek komputerów i smartfonów.
Widzisz Apple, myślisz niezawodność, ale…
To fakt – sprzęt Apple należy do najbardziej niezawodnych urządzeń. Ale gdyby coś zawiodło, to warto mieć dobry serwis pod ręką. To nie kwestia tego, że urządzenie się „zepsuje”, ale zdarzeń losowych, takich jak upadek, zalanie kawą czy „słabszy dzień”, gdy sami użytkownicy przez nieuwagę czy rozkojarzenie dokonają zmian w systemie czy danej aplikacji. I tutaj warto zminimalizować ryzyka związane z kosztami, czasami wysokimi, takich napraw.
AppleCare for Enterprise – na wszelki wypadek
AppleCare for Enterprise – to usługa wsparcia dla helpdesków i działów IT i zarazem elastyczny serwis sprzętu Apple na miejscu – w siedzibie firmy lub bezpośrednio u pracowników – co jest istotne ze względu na upowszechnienie się pracy zdalnej. Usługa zapewnia nieograniczone wsparcie dla użytkowników w zakresie używania urządzeń i aplikacji Apple, także w zakresie prywatnych AppleID.
Serwisem w ramach AppleCare for Enterprise mogą być objęte wszystkie komputery Mac, monitory Apple Studio Display, iPhony oraz iPady – nie tylko nowo zakupione urządzenia, ale także te, które już funkcjonują w firmie i są jeszcze objęte standardową gwarancją. Można umówić serwis na miejscu lub skorzystać z dowolnego Autoryzowanego Serwisu Apple na całym świecie. W ramach AppleCare for Enterprise naprawa jest bez dodatkowych opłat i z dowolnego powodu – wspomniane zdarzenia losowe – do 4% objętych ochroną komputerów Mac lub monitorów Apple bądź do 10% objętych ochroną urządzeń iPad i iPhone. Apple naprawi lub wymieni urządzenie już w następnym dniu roboczym. Z pomocy telefonicznej mogą korzystać wszyscy pracownicy w ramach pakietu AppleCare for Enterprise – otrzymają porady w zakresie sprzętu i systemów operacyjnych Apple, aplikacji Apple, a także prywatnych kont i ustawień.
– INNERGO blisko współpracuje z Apple w zakresie obsługi klientów biznesowych – podkreśla Bartłomiej Prażmowski, Apple Enterprise Sales Director w INNERGO. – I mamy możliwość przedstawienia oferty specjalnej, nawet dla znacznie mniejszej ilości urządzeń. Warto zapytać nas o warunki.
Kiedy AppleCare for Enterprise to za mało
– Coraz więcej banków decyduje się na częściowe lub całkowite przejście na iOS czy macOS, czy też wdrożenia iPadOS – zaznacza Maria Paul, Business Development Manager. – Obsługujemy już takie, które mają kilka tysięcy iPhonów, setki iPadów i MacBooków.
W przypadku jednego z klientów INNERGO zorganizowało proces wydawania i rejestracji iPhonów dla pracowników w kilku lokalizacjach. Dla innego wypracowano system dostarczania sprzętu pod wskazane adresy pracowników.
– Szczególnie przy migracji z Windowsa na macOS może być potrzebne wsparcie doświadczonego partnera i tu sprawdzi się INNERGO, które posiada długoletnie doświadczenie jako integrator IT. Nasza wiedza w połączeniu z AppleCare OS Support zapewni nowym użytkownikom wsparcie w okresie przejściowym – dodaje Maria Paul. – A to przełoży się na ich zadowolenie ze zmiany. AppleCare OS jest cennym wsparciem dla działów IT w zakresie obsługi i wdrażania systemów macOS, macOS Server, iOS lub iPadOS.
AppleCare OS obejmuje pomoc w zakresie integracji rozwiązań Apple, komponentów systemowych, konfigurowania sieci i administrowania nią, profesjonalnych aplikacji, usług i aplikacji WWW oraz kwestii technicznych, których rozwiązanie wymaga użycia narzędzi wiersza poleceń.
– Plany AppleCare OS mogą zapewnić nawet nieograniczoną ilość zgłoszeń oraz indywidualną opiekę dedykowanego przedstawiciela Apple – zaznacza Maria Paul. – Do tego Apple zareaguje w ciągu jednej godziny w trybie 24/7. To zapewnia np. plan Alliance.
Wybór konkretnego planu AppleCare warto skonsultować z ekspertami INNERGO.
INNERGO to jedyny w Polsce partner Apple ze statusem Authorised Enterprise Reseller; oferuje pełne spektrum rozwiązań Apple oraz systemy MDM ułatwiające zarządzanie urządzeniami. INNERGO to również Autoryzowany Serwis Apple.