Raport Specjalny | Horyzonty Bankowości 2023 | Nie doszliśmy do ściany

Raport Specjalny | Horyzonty Bankowości 2023 | Nie doszliśmy do ściany
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Polski sektor finansowy jest w stanie oferować coraz nowocześniejsze usługi wspierane coraz bardziej zaawansowanymi rozwiązaniami technologicznymi. Jak dotąd nie są mu w stanie zagrozić podmioty niebankowe.

Czas innowacji nie skończył się. PKO Bank Polski zwyciężył w ubiegłorocznym rankingu IT@BANK w kategorii „Lider innowacyjności według firm IT”. Branża technologiczna doceniła tę instytucję m.in. za stosowanie nowoczesnych, najwyższej klasy rozwiązań informatycznych oraz kreowanie w oparciu o nie trendów, które odgrywają istotną rolę w rewolucji cyfrowej i wspieraniu innowacyjnej gospodarki. Inwestycje technologiczne są stałym elementem budowy pozycji rynkowej banków.

Polski sektor finansowy jest mocno osadzony na nowoczesnych i innowacyjnych usługach. Tego oczekują klienci, którzy w coraz większym stopniu migrują do świata cyfrowego i korzystają z usług oferowanych im na urządzeniach mobilnych, nie tylko w branży finansowej.

– Ktoś kiedyś powiedział, że ten, kto się nie rozwija, ten ginie. To powiedzenie niejako przyświeca rozwojowi technologicznemu oraz usługowemu. Paradoksalnie wszystkie ostatnie zawirowania, ot choćby COVID-19 czy wojna w Ukrainie, napędzają jeszcze dodatkowo ten trend – działają jak katalizator – podkreśla Piotr Muca, dyrektor ds. innowacji w Credit Agricole Banku Polska.

Nowalijki postępu

Branża finansowa, a zwłaszcza banki, bardzo ostrożnie podchodzą do wszelkiego rodzaju nowinek. Jednak nie stronią od ich testowania i szukania sposobu, jak je wykorzystać, żeby bezpiecznie wdrożyć do swojego portfolio nowe usługi. Dodatkowo obecni na rynku mniejsi gracze, którzy szukają własnej drogi do osiągnięcia sukcesu, stymulują tych większych do pracy nad dostarczeniem na rynek innowacyjnych rozwiązań.

– Mam tu na myśli choćby BNPL czy odkrycie ostatnich miesięcy – transformery (GPT). W zaciszu gabinetów zapewne wiele firm, nie tylko z branży finansowej, pracuje nad tym, jak wykorzystać nowe możliwości do zbudowania nowych produktów czy usł...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Źródło: Miesięcznik Finansowy BANK