Raport Specjalny | BANCASSURANCE | Assistance w czasach zarazy

Raport Specjalny |  BANCASSURANCE | Assistance w czasach zarazy
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Banki, towarzystwa ubezpieczeniowe, firmy leasingowe i telekomunikacyjne, ale także inne podmioty rynku dołączają assistance do swoich produktów, zwiększając tym samym atrakcyjność swojej oferty. Ten trend będzie się z pewnością utrzymywał.

W 2019 r. z ­assistance skorzystało ponad 2,3 mln konsumentów – wskazują rezultaty badania „Rynek usług assistance widziany oczami klientów”, zrealizowanego przez Ipsos na zlecenie Mondial Assistance. Spośród 17,8 mln osób korzystających z usług finansowo–ubezpieczeniowych jedynie ponad 13,3 mln prawidłowo rozumie istotę tego produktu. Osoby postrzegające assistance jako szeroko pojęte usługi pomocowe/ratunkowe stanowiły 52% respondentów (wzrost o 8 pkt. proc.), a 31% utożsamia ten produkt z pomocą drogową (wzrost o 9 pkt. proc.). 74% badanych uważa, że produkty finansowo-ubezpieczeniowe zyskują na wartości, gdy dodane są do nich usługi assistance.

A co to takiego?

Największą deklarowaną wartość dodaną dla badanych Polaków miało assistance medyczne, np. domowa wizyta lekarska (73%), które wyprzedziło dotychczasowego lidera – polisy dedykowane motoryzacji. Na drugim miejscu znalazło się assistance samochodowe (70%), a na trzecim domowe, np. pomoc hydraulika lub elektryka (64%) – informuje Piotr Ruszowski, dyrektor sprzedaży i marketingu w Mondial Assistance. Dziś z tej kategorii ubezpieczeń korzysta 42% Polaków, to o 15% więcej niż dekadę temu. 93% osób, które skorzystały z pomocy, jest zadowolona z jakości świadczonej usługi.

Według wyników IX Ogólnopolskiego Badania Assistance, przeprowadzonego na zlecenie Europ Assistance Polska, już 42% Polaków posiada ten rodzaj ubezpieczenia. Wynik ten jest o 15% wyższy niż dekadę temu i pokazuje stały wzrost posiadania usług assistance na przestrzeni lat. Jeszcze 10 lat temu tylko 27% osób potwierdziło, że posiada taką polisę, pięć lat temu było to 30%, a w 2017 r. 38%. Według tego raportu najwięcej osób posiada assistance samochodowy (92%). Wzrosła liczba tych, którzy posiadają assistance domowe (21%) i assistance podróżne (12%). Z kolei assistance medyczne ma 15% osób.

Produkty ubezpieczeniowe z tej grupy posiada więcej mężczyzn (46%) niż kobiet (38%), natomiast jeśli chodzi o kategorie wiekowe to wśród beneficjentów przeważają osoby w wieku 35-44 lata (52%).

Assistance samochodowe jest najczęściej dodawane do ubezpieczenia OC – 57% i AC – 29%. Produkty medyczne są dodawane do ubezpieczenia na życie – 34% i produktu bankowego – 23%. Z kolei assistance domowe najczęściej występuje w pakiecie z ubezpieczeniem mieszkania – 73% lub z produktem bankowym -17%. Assistance podróżne respondenci najczęściej kupują w biurze podróży -32% i towarzystwie ubezpieczeniowym – 28% oraz u agenta ubezpieczeniowego – 22% – wylicza Ryszard Grzelak, prezes zarządu Europ Assistance Polska.

Polacy zostali w domach

Trwająca pandemia zmieniła wiele. Także usługi assistance. Po pierwsze – nastąpił znaczący wzrost wykorzystania usług telemedycznych, które w naturalny sposób wpisują się w czas izolacji, dostarczając serwis zgodnie z ich potrzebami bez konieczności wychodzenia z domu. Po drugie – wyraźnie widać, że klienci sięgają po usługi z zakresu assistance domowego. Zapewne dlatego pojawiają się nowe oferty. Przykładowo Mondial Assistance uruchomił bezpłatną platformę z poradami lifestylowymi. Znalazły się tam m.in. porady dietetyczki, treningi, pomysły na zabawy z dziećmi i rekomendacje książkowe.

Wielu ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Źródło: Miesięcznik Finansowy BANK